Předmět: Týmová práce

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Týmová práce
Kód předmětu KUMK/CP2TP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- úvod do týmové práce - význam, fáze vývoje, týmové role, výběr jednotlivců do týmu; - hodnocení, motivace sebe a jednotlivých členů týmu; - komunikace v týmu- verbální / neverbální, naslouchání, řešení problémů, konflikty, argumentace a vyjednávání; - komunikační typy, styly vedení lidí, rozhodovací metody; - klíčové kompetence členů týmu; - leadership, delegování, time management; - kritika, typy kritiky a zpětná vazba.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 64 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
principů týmové práce a jejich fází
principů týmové práce a jejich fází
specifik týmových rolí
specifik týmových rolí
principů hodnocení a motivace v týmů
principů hodnocení a motivace v týmů
způsobů komunikace v týmu
způsobů komunikace v týmu
klíčových kompetencí členů týmu
klíčových kompetencí členů týmu
Odborné dovednosti
vysvětlí základní principy týmové práce
vysvětlí základní principy týmové práce
navrhnout rozdělení úkolů dle týmových rolí
navrhnout rozdělení úkolů dle týmových rolí
zvolit vhodné formy komunikace v rámci týmu
zvolit vhodné formy komunikace v rámci týmu
schopnost řešit týmové konflikty
schopnost řešit týmové konflikty
prezentovat práci týmu
prezentovat práci týmu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Adair, J. Vytváření efektivních týmů. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-70-5.
  • BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1975-7.
  • DAŇKOVÁ, Michaela. Prokoukněte komunikační styly druhých. Praha: Grada, 2018., 2018. ISBN 978-80-271-0635-6.
  • Horváthová, Petra. Týmy a týmová spolupráce. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-390-4.
  • Kubátová, Sláva. Tajemství spolupráce v týmech. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-7261-259-8.
  • Ludwig, Petr. Konec prokrastinace : jak přestat odkládat a začít žít naplno. V Brně : Jan Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-51-6.
  • Navarro, Joe. Tajemství řeči těla : gesta, která prozradí více než slova. Praha : Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2477-0.
  • Plamínek, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0629-5.
  • Whitmore, John. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. 3., dopl. a přeprac. vyd. Praha : Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-209-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr