Předmět: Psychologie a marketingové komunikace

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Psychologie a marketingové komunikace
Kód předmětu KUMK/AP1PS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Adam Matyáš, Mgr. Ph.D.
  • Zelinka Stanislav, PhDr. Mgr.
Obsah předmětu
1.Úvod do psychologických věd. 2.Klasifikace psychických jevů, procesů a stavů (vnímání, city, myšlení, postoje). 3.Psychologie osobnosti I (osobnost, tělesné a výrazové vlastnosti). 4.Psychologie osobnosti II (schopnosti, temperament, charakter, normalita osobnosti, motivace osobnosti). 5.Vývojová psychologie -vývoj osobnosti (vývojová období), metody poznávání osobnosti. 6.Sociální psychologie, patopsychologie, psychopatalogie, psychiatrie. 7.Psychologie spotřebitele a trhu, psychologie reklamy, psychologie krizového řízení. 8.Vymezení a podstata marketingu. 9.Marketingové komunikace -významný marketingový nástroj. 10.Marketingové řízení a strategie, analýza marketingového prostředí. 11.Reklama, propagace, osobní prodej, podpora prodeje, přímý marketing, sponzoring. 12.Faktory ovlivňující marketingové komunikace -percepce, postoje, osobnost, sociální interakce, verbální a nonverbální komunikace, asertivita; zadání závěrečné seminární práce. 13.Prezentace zadaných témat -klasifikace. 14.Zápočtový týden, opravné písemné práce

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 34 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní orientace v obecné a vývojové psychologii, základy komunikace, logiky a marketingu.
Základní orientace v obecné a vývojové psychologii, základy komunikace, logiky a marketingu.
Odborné dovednosti
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Definovat a popsat modely analýzy reklam
Definovat a popsat modely analýzy reklam
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, učení, paměť
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, učení, paměť
Definovat a popsat fungování motivace
Definovat a popsat fungování motivace
harakterizovat strukturu osobnosti jako příjemce MK
harakterizovat strukturu osobnosti jako příjemce MK
Charakterizovat formy persuasivního konání
Charakterizovat formy persuasivního konání
Orientovat se v odborných literárních pramenech při přípravě zvoleného tématu
Orientovat se v odborných literárních pramenech při přípravě zvoleného tématu
Charakterizovat nudge/pošťuchování
Charakterizovat nudge/pošťuchování
Charakterizovat výzkumné metody využívané v psychologii reklamy
Charakterizovat výzkumné metody využívané v psychologii reklamy
Odborné dovednosti
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak fungují kognitivní procesy: vnímání, pozornost, učení, paměť.
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak fungují kognitivní procesy: vnímání, pozornost, učení, paměť.
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak funguje motivace
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak funguje motivace
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje
Vytvořit a aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody
Vytvořit a aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Demonstrace
Demonstrace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Známkou
Známkou
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Foret, M. Marketingová komunikace. Brno : MU, 1997. ISBN 80-210-1681-7.
  • KŘIVOHLAVÝ,J.,MAREŠ,J. Sociální komunikace. Praha: SPN, 1989.
  • NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie osobnosti. Praha : Management Press, 1993. ISBN 80-85603-34-9.
  • NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie. Praha : Academia, 1998. ISBN 80-200-0689-3.
  • Ogilvy, David. O reklamě. Praha, managment Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
  • Schultz, D.E. Moderní reklama - umění zaujmout. Grada Publishing, 1995.
  • Vysekalová, J. Psychologie v marketingových komunikacích. MOSPRA Brno 1997( in: "Manažer marketingových.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr