Předmět: Music in Film 2

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Music in Film 2
Kód předmětu KKTS/XHUF2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Kudláč Jakub, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Přehled stylů filmové hudby po roce 1945 - Příklady v kinematografii šedesátých let.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Analýza uměleckého díla
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 82 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
- má přehled o vývoji filmové hudby Do roku 1950
- má přehled o vývoji filmové hudby Do roku 1950
- rozumí různým dramaturgickým principům a ví kdy a kde vznikají
- rozumí různým dramaturgickým principům a ví kdy a kde vznikají
- rozumí sovětské škole montáže s ohledem na zvuk
- rozumí sovětské škole montáže s ohledem na zvuk
- rozumí klasickému hollywoodu a jeho přístupu k filmové hudbě
- rozumí klasickému hollywoodu a jeho přístupu k filmové hudbě
- umí jmenovat milníky ve vývoji filmové hudby
- umí jmenovat milníky ve vývoji filmové hudby
Odborné dovednosti
- zlepšujesi cit pro dramaturgické užití hudby ve filmu
- zlepšujesi cit pro dramaturgické užití hudby ve filmu
- dokáže rozlišit a dle situace volit vhodný dramturgický princip filmové hudby
- dokáže rozlišit a dle situace volit vhodný dramturgický princip filmové hudby
- má rozsáhlý katalog esteticky různorodých principů filmové hudby
- má rozsáhlý katalog esteticky různorodých principů filmové hudby
- dokáže jmenovat nejvýznamnější režiséry důležité pro vývoj použiyí hudby ve filmu
- dokáže jmenovat nejvýznamnější režiséry důležité pro vývoj použiyí hudby ve filmu
- dokáže myslet o hudbě ve filmu jako o narativním prostředku
- dokáže myslet o hudbě ve filmu jako o narativním prostředku
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Přednášení
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Bláha, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 1995. ISBN 808588304X.
  • BROWN, ROYAL S. Overtones and undertones : reading film music. . Berkelery : University of California Press, 1994.
  • BURT, GEORGE . The art of film music: special amphasis on Hugo Friedhofer, Alex North, David Raksin, Leonard Roseman. Boston: Notrheastern University Press, 1994.
  • CLAIR, RENÉ. The Art of Sound. .
  • DODDS,E.R. Řekové a iracionálno. Praha : OIKOYMENH, 2000. ISBN 80-7298-011-4.
  • EISENSTEIN,S.M.,PUDOVKIN,V.I.,ALEXANDROV,G.V. A Statement. .
  • KRACAUER, SIEGFRIED. Dialogue and Sound. .
  • MANVELL ROGER. The Technique of Film Music. . London: Focal Press, 1967.
  • MATZNER,A., PILKA,J. Česká filmová hudba. . Praha: Dauphin, 2002. ISBN 80-7272-013-9.
  • PUDOVKIN, V.I. Asynchronism as a Principle of Sound Film. .


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr