Vyučující
|
-
Maňasová Hradská Helena, Mgr. Ph.D.
-
Ragulová Zuzana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Rekonstrukce, revitalizace a konverze 2. Současné české architektonické skupiny 3. Zlínské novostavby 4. Brněnská architektura po roce 1989 5. Nové knihovny u nás 6. CZ EXPO po roce 1989 7. Josef Pleskot 8. Ladislav Lábus 9. Martin Rajniš 10. Eva Jiřičná
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu |
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu |
- Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady |
- Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady |
- Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory |
- Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory |
- Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 |
- Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 |
- Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic |
- Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic |
Odborné dovednosti |
---|
- Realizovat rešerši dané problematiky |
- Realizovat rešerši dané problematiky |
- Analyzovat zadané téma |
- Analyzovat zadané téma |
- Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
- Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
- Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
- Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
- Prezentovat zadané téma |
- Prezentovat zadané téma |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Známkou |
Známkou |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
CHING, Francis D. K.and JARZOMBEK, Mark M. and PRAKASH, Vikramaditya. A Global History of Architecture.. Wiley, 2017. ISBN 9781118981337.
-
Kratochvíl Petr. Současná česká architektura a její témata.. Praha, Paseka, 2011. ISBN 978-80-7432-110-8.
-
Sládeček Jaroslav. Architekti CZ: 20 rozhovorů. Praha, Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5404-8.
-
ŠVÁCHA, Rostislav. SRŠŇOVÁ, Milena. TICHÁ, Jana (eds.). Euroamerické architektonické myšlení 1936 - 2011. Praha, 2018. ISBN 9788088033035.
-
TICHÁ, Jana a kol. (ed.). Prostor a místo: architektonická tvorba na území České republiky 1989-2014. Praha ČVUT, 2016. ISBN 9788088033011.
|