Vyučující
|
-
Maňasová Hradská Helena, Mgr. Ph.D.
-
Ragulová Zuzana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Současné světové knihovny 2. Norman Foster 3. Renzo Piano 4. Daniel Libeskind 5. Jeanne Gang 6. Rem Koolhaas 7. Álvaro Siza Vieira 8. Zaha Hadid 9. Santiago Calatrava 10. Japonští architekti Tadao Ando a Arata Isozaki
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu |
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu |
- Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů |
- Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů |
- Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 |
- Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 |
- Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná |
- Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná |
- Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
- Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
Odborné dovednosti |
---|
- Realizovat rešerši dané problematiky |
- Realizovat rešerši dané problematiky |
- Analyzovat zadané téma |
- Analyzovat zadané téma |
- Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
- Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
- Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
- Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
- Prezentovat zadané téma |
- Prezentovat zadané téma |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Známkou |
Známkou |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
FAZIO, Michael W., Marian MOFFETT a Lawrence WODEHOUSE. A world history of architecture. London: Laurence King Publishing, 2013. ISBN 978-1-78067-111-6.
-
FRAMPTON, Kenneth. Moderní architektura, Kritické dějiny. Academia, 2004. ISBN 80-200-1261-3.
-
CHING, Francis D. K.and JARZOMBEK, Mark M. and PRAKASH, Vikramaditya. A Global History of Architecture.. Wiley, 2017. ISBN 9781118981337.
-
JODIDIO Philip. Architecture now!: současní architekti. Praha, 2003. ISBN 3-8228-2973-0.
-
Koolhaas, Rem. Třeštící New York : retroaktivní manifest pro Manhattan. Praha : Arbor vitae, 2007. ISBN 978-80-86300-77-1.
-
ŠVÁCHA, Rostislav. SRŠŇOVÁ, Milena. TICHÁ, Jana (eds.). Euroamerické architektonické myšlení 1936 - 2011. Praha, 2018. ISBN 9788088033035.
|