Předmět: Společnost a média 1

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Společnost a média 1
Kód předmětu KKTS/SPOM1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dvořáčková Markéta, Mgr.
Obsah předmětu
1. Úvod, představení předmětu 2. Žijeme v médiích 3. Vzestup masových médií 4. Vývojové teorie společnosti, technologií a médií 5. Masová komunikace a kultura 6. Nová média 7. Nová média a transformace publik

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
  • BOWN, Alfie, Lukáš LIKAVČAN. Playstation Svet snov. Bratislava: OZ KPTL, 2020. ISBN 978-80-973477-1-0.
  • DEUZE, Mark. Media life = Život v médiích. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2815-8.
  • DVOŘÁK, Tomáš, ed. Kapitoly z dějin a teorie médií. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2010. ISBN 978-80-87108-16-1.
  • FISKE, John. Jak rozumět populární kultuře.. Akropolis, 319 s. #POPs. Praha, 2017. ISBN 978-80-7470-190-0.
  • FLORIDI, Luciano. Čtvrtá revoluce: jak infosféra mění tvář lidské reality. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-3803-4.
  • JENKINS, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press, 2008. ISBN 978-0-8147-4295-2.
  • JENKINS, Henry. Pytláci textů: televizní fanoušci a participativní kultura. Praha: Akropolis, 2019. ISBN 978-80-7470-242-6.
  • MACEK, Jakub. Média v pohybu: k proměně současných českých publik.. 1. vydání. Masarykova univerzita, 135 stran. Media. Brno, 2015. ISBN 978-80-210-8033-1.
  • MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
  • MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Mladá fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2409-9.
  • MCQUAIL, Denis a DEUZE, Mark. McQuail's media & mass communication theory. Los Angeles: Sage, 2020. ISBN 978-1-4739-0250-3.
  • McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
  • SERRES, Michel. Palečka: esej o digitální revoluci. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4295-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr