Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu: 1. Úvod, generace designérů, kteří formovali postmoderní hnutí (Ettore Sottsass, Alessandro Mendini) 2. Konvergence postmoderních a neomoderních tendencí od 90. let do současnosti (Philippe Starck, Ron Arad) 3. Mladší generace světových designérů (Jasper Morrison, Marc Newson, Ronan a Erwan Bouroullecovi) 4. Využití nových technologií v praxi světových designérů 5. Vliv technických inovací na design (James Dyson) 6. Ornament, příroda a nové technologie (Tord Boontje) 7. Parametrický design (Zaha Hadid a Patrik Schumacher) 8. Významné světové firmy spolupracující s designéry a charakteristika jejich produkce (např. srov. IKEA, Knoll, Vitra; Apple - Jonathan Ive a Braun - Dieter Rams) 9. Kritický design (Anthony Dunne, Fiona Raby) 10. Design, který pomáhá / design pro znevýhodněné skupiny, inkluzivní design 11.-12. Ekologie a koncepce udržitelného designu a její význam pro současné tendence ve světovém designu vs. greenwashing 13. Přehlídky současného světového designu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Všeobecný přehled o vývoji a dějinách umění a designu. |
Všeobecný přehled o vývoji a dějinách umění a designu. |
Výsledky učení |
---|
Student získá přehled o současném stavu a tendencích světového designu, schopnost tvorby vlastního pohledu a erudovaného názoru na tuto problematiku. Samostatně se orientuje v současném dění ve světovém designu. |
Student získá přehled o současném stavu a tendencích světového designu, schopnost tvorby vlastního pohledu a erudovaného názoru na tuto problematiku. Samostatně se orientuje v současném dění ve světovém designu. |
Vyučovací metody |
---|
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Fairs, Marcus. Design 21. století : nové ikony designu : od masového trhu k avantgardě. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-970-2.
-
FIELLOVI, Charlotte & Peter. Design - Ikony (20. století). Slovart, Taschen, 2006. ISBN 80-7209-560-9.
-
HERRIOTT, Luke. Design pro 21. století. Slovart, 2007. ISBN 80-7209-970-1.
-
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha : VŠUP, 2005. ISBN 80-86863-03-4.
-
Oliveti, Chiara. Design. Praha : Slovart ; Warszawa : Solis ; Budapest : Vince kiadó, 2009. ISBN 978-80-7391-330-4.
|