Vyučující
|
-
Fišerová Lucia, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
UMĚNÍ TĚLA V KONTEXTU RODOVÝCH STUDIÍ A POSTKOLONIALISMU UMĚNÍ KRAJINY V DOBĚ ANTROPOCÉNU UMĚNÍ A PARTICIPACE UMĚNÍ A OTÁZKA PRAVDY POSTMODERNÍ SITUACE V UMĚNÍ
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Týmová práce
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Exkurze
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem je základní orientace v terminologii teorie, dějin a technologie fotografie. Znalost vývoje fotografie 19. a 20. století. |
Předpokladem je základní orientace v terminologii teorie, dějin a technologie fotografie. Znalost vývoje fotografie 19. a 20. století. |
Výsledky učení |
---|
získá základní orientaci v současném vývoji a tendenciích fotografie |
získá základní orientaci v současném vývoji a tendenciích fotografie |
naučí se porozumět odbornému teoretickému textu |
naučí se porozumět odbornému teoretickému textu |
bude schopen zasadit své vlastní dílo do dějinného kontextu vývoje fotografie |
bude schopen zasadit své vlastní dílo do dějinného kontextu vývoje fotografie |
bude umět vyjmenovat a vysvětlit nejčastější fenomény reflektované v současném umění |
bude umět vyjmenovat a vysvětlit nejčastější fenomény reflektované v současném umění |
naučí se porozumět podstatě média a definovat, co pro něj znamená dobrý obraz |
naučí se porozumět podstatě média a definovat, co pro něj znamená dobrý obraz |
Odborné dovednosti |
---|
schopnost hlubší autoreflexe své vlastní tvorby |
schopnost hlubší autoreflexe své vlastní tvorby |
vytvořit z kvalitních fotografií fungujíci soubor, zvolit vhodnou adjustaci a instalaci v prostoru |
vytvořit z kvalitních fotografií fungujíci soubor, zvolit vhodnou adjustaci a instalaci v prostoru |
navrhnout portfolio odpovídající kvalitě fotografií |
navrhnout portfolio odpovídající kvalitě fotografií |
získá elementární znalosti v komunikaci s výstavnými a vydavatelskými institucemi |
získá elementární znalosti v komunikaci s výstavnými a vydavatelskými institucemi |
nabyde kritické myšlení a schopnost zhodnotit výstavu nebo publikaci prostřednictvím recenze |
nabyde kritické myšlení a schopnost zhodnotit výstavu nebo publikaci prostřednictvím recenze |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Projekce (statická, dynamická) |
Týmová práce |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Týmová práce |
Projekce (statická, dynamická) |
Hodnotící metody |
---|
Esej |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Esej |
Doporučená literatura
|
-
Anděl, Jaroslav. Česká fotografie 1840-1950 : příběh moderního média.. Praha, 2004.
-
Baatz, Willfried. Fotografie.. Praha, 2004.
-
Barthes, Roland. Světlá komora, Agite/Fra. Agite/Fra, Praha, 2005.
-
Barthes, Roland. Světlá komora. Agite/Fra, Praha, 2005.
-
Berger, John. O pohledu. Praha, 2009.
-
Birgus, Vladimír; Mlčoch, Jan. Česká fotografie 20. století: průvodce.. Praha, 2005.
-
Císař Karel . Co je to fotografie? . Herrmann & synové, Praha, 2004.
-
Císař Karel . Co je to fotografie? . Herrmann & synové, 2004.
-
Frizot, Michael. New History of Photography. Kolín nad Rýnem, 1998.
-
Grygar, Štěpán. Konceptuální umění a fotografie. AMU, Praha, 2004.
-
Grygar, Štěpán. Konceptuální umění a fotografie. AMU, Praha, 2004.
-
Hájek, Václav. Jak rozpoznat odpadkový koš. Praha, 2012.
-
Kuneš, A., Pospěch, T. (ed.). Čítanka z teorie fotografie.. Opava, 2003.
-
Láb Filip. Soumrak fotožurnalismu. Manipulace fotografie v digitální éře.. Praha, 2004.
-
Pospěch, Tomáš. Myslet fotografii. Bratislava, 2014.
-
Silverio, Robert. Postmoderní fotografie. AMU, Praha, 2007.
-
Silverio, Robert. Postmoderní fotografie. AMU, Praha, 2007.
-
Sontag Susan. O fotografii. Praha, 2002.
-
Sontag Susan. O fotografii. Praha, 2002.
-
Trnková, Petra. Podle přírody! Fotografie a umění v 19. století / příklady z českých a moravských sbírek. Brno, 2013.
-
Warnen Marien, Mary. Photography. A Cultural History. 2010.
|