Předmět: Dějiny multimédií a designu 2

» Seznam fakult » FMK » KKTS
Název předmětu Dějiny multimédií a designu 2
Kód předmětu KKTS/DMD2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kolesár Zdeno, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Typografické experimenty od konce 19. století po 1. světovou válku. 2. Český kubizmus v užitém umění. 3. Bauhaus 1919-1925. 4. Bauhaus 1926-1933. 5. Ruská avantgarda. 6. Modernismus v Holandsku.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 29 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Žádné specielní předpoklady
Žádné specielní předpoklady
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu 1. poloviny 20. století.
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu 1. poloviny 20. století.
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu 1. poloviny 20. století.
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu 1. poloviny 20. století.
Popsat základní principy modernistické koncepce designu.
Popsat základní principy modernistické koncepce designu.
Vymezit rozdíly designu modernismu a jeho alternativ (secese, kubismus, art déco, streamlining).
Vymezit rozdíly designu modernismu a jeho alternativ (secese, kubismus, art déco, streamlining).
Kriticky komentovat "klasický" meziválečný modernismus s ohledem na pozdější vývoj designu.
Kriticky komentovat "klasický" meziválečný modernismus s ohledem na pozdější vývoj designu.
Odborné dovednosti
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci".
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci".
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby.
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby.
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby.
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby.
Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernistickou koncepci designu.
Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernistickou koncepci designu.
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu.
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Iva Knobloch, Radim Vondráček. Design v českých zemích 1900 - 2000. Academia, 2016. ISBN 978-80-200-2612-5.
  • Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. .
  • KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. ISBN 8096865854.
  • MARGOLIN, Victor. World History of Design. Prehistoric Times to World War I. London: Bloomsbury, 2017. ISBN 978-1-3500-1272-1.
  • MARGOLIN, Victor. World History of Design. World War I to World War II. London: Bloomsbury, 2017. ISBN 978-1-3500-1273-8.
  • Meggs, Philip B. Meggs' history of graphic design. 4th ed. Hoboken : John Wiley, 2006. ISBN 0-471-69902-0.
  • MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh. Praha: VŠUP, 2012. ISBN 978-80-87474-48-8.
  • Sparkeová, P. Století designu. Praha : Slovart, 1999. ISBN 80-7209-142-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr