Vyučující
|
-
Jindra Saparová Silvia, doc. Mgr. art. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do analýzy fotografického média v současnosti 2. Úvod do analýzy fotografického média v současnosti 3. Analogová fotografie jako první etapa vývoje fotografického obrazu 4. Jedinečnost fotografie a její vizuální analogie s vnějším světem 5. Autenticita a pravdivost fotografického obrazu 6. Analogie a kódovaná realita 7. Fotografie - důkaz existence 8. Materialita fotografického obrazu 9. Fotografie jako objekt 10. Nástup digitálně zpracovaných obrazů 11. Analog vs. digitál 12. Po fotografii 13. Simulace reality a manipulace fotografického obrazu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Teoretická a praktická orientace v současných fotografických tendencích. |
Teoretická a praktická orientace v současných fotografických tendencích. |
Vyspělé skušenosti s fotografickým médiem. |
Vyspělé skušenosti s fotografickým médiem. |
Odborné dovednosti |
---|
Schopnost kritického myšlení a sebereflexe. |
Schopnost kritického myšlení a sebereflexe. |
Vyspělé skušenosti s fotografickým médiem. |
Vyspělé skušenosti s fotografickým médiem. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Definovat vývoj současného fotografického média. |
Definovat vývoj současného fotografického média. |
Popsat různé podoby současného fotografického obrazu. |
Popsat různé podoby současného fotografického obrazu. |
Vyjmenovat zásadní etapy vývoje fotografického obrazu. |
Vyjmenovat zásadní etapy vývoje fotografického obrazu. |
Vysvětlit analogovou fotografii v kontextu s digitálními obrazy a dnešním postdigitálním konceptem. |
Vysvětlit analogovou fotografii v kontextu s digitálními obrazy a dnešním postdigitálním konceptem. |
Charakterizovat nové přístupy a experimenty na poli fotografického média. |
Charakterizovat nové přístupy a experimenty na poli fotografického média. |
Odborné dovednosti |
---|
Analyzovat fotografické médium v současnosti. |
Analyzovat fotografické médium v současnosti. |
Realizovat kompaktní výstavní cyklus na zadané téma. |
Realizovat kompaktní výstavní cyklus na zadané téma. |
Stanovit rolu fotografie jako objektu v její materialite. |
Stanovit rolu fotografie jako objektu v její materialite. |
Využívat nové přístupy a experimenty na poli fotografického média ve své volné výtvarné tvorbě. |
Využívat nové přístupy a experimenty na poli fotografického média ve své volné výtvarné tvorbě. |
Realizovat vizuální výzkum zásadních etap vývoje fotografického obrazu. |
Realizovat vizuální výzkum zásadních etap vývoje fotografického obrazu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
BATCHEN, Geoffrey. Obraz a diseminace: Za novou historii pro fotografii. Praha, NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-409-5.
-
Berger, John. O pohledu. Agite/Fra, 2009. ISBN 978-80-86603-81-0.
-
BERGER, John. Způsoby vidění. Praha: Labyrint, 2016. ISBN 978-80-87260-78-4.
-
BRIDLE, James. Temný novovek, Technológia a koniec budúcnosti.. Laputa, 2021. ISBN 978-80-99944-44-3.
-
DVOŘÁK, Tomáš a kol. Fotografie & Socha & objekt. Praha: Akademie muzických umění, 2017. ISBN 978-80-7331-466-8.
-
FLUSSER, Vilém. Postdějiny. Praha: Přestupní stanice, 2018. ISBN 978-80-270-4476-4.
-
FLUSSER, Vilém. Za filosofii fotografie. Praha, 2013. ISBN 9788086603810.
-
JANATA, Michal. Vědět viděním, Fotografie jako rozhodnutí. Zlín: Archa, 2015. ISBN 978-80-87545-39-3.
-
LÁB, Filip. Postdigitálni fotografie. Praha, 2021. ISBN 9788024647609.
|