Předmět: Fotografická praktika 2

» Seznam fakult » FMK » KARF
Název předmětu Fotografická praktika 2
Kód předmětu KARF/MD3FP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sobek Evžen, Ing. MgA.
Obsah předmětu
1. - 2. fotografování předmětů v ateliéru a v improvizovaném interiérovém prostředí 3. - 4. způsoby svícení a fotografování 5. - 6. mezioborová spolupráce grafik a fotograf 7. - 8. světelná technika, barevné skladby obrazu, dějiny fotografie 9. - 10. problematika fotografování table-top 11. - 12. workflow reklamní zakázky 13. práce s layoutem

Studijní aktivity a metody výuky
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zná fotografickou techniku, základy práce se světlem a zpracování dat.
Zná fotografickou techniku, základy práce se světlem a zpracování dat.
Odborné dovednosti
Samostaně fotografovat v ateliéru i exteriéru a zpracovat obrazová data v softwaru.
Samostaně fotografovat v ateliéru i exteriéru a zpracovat obrazová data v softwaru.
Výsledky učení
Odborné znalosti
metodika koncepce katalogu produktu
metodika koncepce katalogu produktu
návrh konkrétního obrazového řešení katalogu
návrh konkrétního obrazového řešení katalogu
příprava produkce - lokace, technika, personální a technické zabezpečení, zpracování dat
příprava produkce - lokace, technika, personální a technické zabezpečení, zpracování dat
realizace fotografií ve vybrané lokaci
realizace fotografií ve vybrané lokaci
zpracování dat - postprodukce
zpracování dat - postprodukce
Student samostatně realizuje produktové fotografie s využitím netradičního osvětlení v interiéru i exteriéru. Dokáže vytvořit obrazovou koncepci a prezentaci PR produktu.
Student samostatně realizuje produktové fotografie s využitím netradičního osvětlení v interiéru i exteriéru. Dokáže vytvořit obrazovou koncepci a prezentaci PR produktu.
Odborné dovednosti
ovládá proces tvorby profesionálního katalogu produktu
ovládá proces tvorby profesionálního katalogu produktu
umí ideově připravit koncepci katalogu
umí ideově připravit koncepci katalogu
umí postupovat tak, aby zajistil potřebnou kvalitu produkce
umí postupovat tak, aby zajistil potřebnou kvalitu produkce
umí zpracovat data v potřebně kvalitě pro předání grafickému studiu
umí zpracovat data v potřebně kvalitě pro předání grafickému studiu
ve spolupráci s grafickým studiem je schopen zajistit adekvátní tisk katalogu či videoprezentaci produktu
ve spolupráci s grafickým studiem je schopen zajistit adekvátní tisk katalogu či videoprezentaci produktu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Pracovní činnosti (dílny)
Pracovní činnosti (dílny)
Odborné dovednosti
Pracovní činnosti (dílny)
Pracovní činnosti (dílny)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • základy práce. .
  • Jan Pohribny. Kreativni svetlo ve fotografii. Brno, Zoner Press, 2012. ISBN 978-80-7413-143-1.
  • POHRIBNÝ, J. Kreativní barva ve fotografii. Brno, 2016. ISBN 978-80-7413-332-9.
  • Roman Pihan. Mistrovství práce se světlem. Institut digitální fotografie, 2008. ISBN 978-80-87155-02-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr