Vyučující
|
-
Királyová Bernadett, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Předmět Plenér doplňuje výuku výuku na ateliéru novými inspiračními zdroji, které mohou pozitivně posílit vstupy do semestrálních a dílčích projektů. Zároveň jde o rozšíření vnímání v oboru novými disciplínami výtvarného umění. Tvorba (kresba-malba-socha-inscenační tvorba) v krajině-exteriéru rozšiřují umělecký zážitek o volnou tvorbu v konkrétním autentickém místě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Exkurze
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- základní výtvarné techniky |
- základní výtvarné techniky |
Odborné dovednosti |
---|
- samostatnost a individuální přístup k tvorbě |
- samostatnost a individuální přístup k tvorbě |
- tvůrčí přístup a koncepční myšlení |
- tvůrčí přístup a koncepční myšlení |
- pozorovat, vnímat, identifikovat |
- pozorovat, vnímat, identifikovat |
- schopnost výtvarného i technického záznamu |
- schopnost výtvarného i technického záznamu |
- prostorové cítění |
- prostorové cítění |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- základní představa o typologii veřejného prostoru |
- základní představa o typologii veřejného prostoru |
- rozlišení parametrů náměstí, ulice, zákoutí atd. |
- rozlišení parametrů náměstí, ulice, zákoutí atd. |
- znalost kompozičních principů |
- znalost kompozičních principů |
- identifikace prostředků tvůrčího procesu |
- identifikace prostředků tvůrčího procesu |
- chuť cestovat, poznávat a tvořit pod širým nebem |
- chuť cestovat, poznávat a tvořit pod širým nebem |
Odborné dovednosti |
---|
- schopnost vnímat a pozorovat kontext místa |
- schopnost vnímat a pozorovat kontext místa |
- koncepční myšlení |
- koncepční myšlení |
- grafické, kreslířské a malířské techniky |
- grafické, kreslířské a malířské techniky |
- dovednost adjustace tvůrčích výstupů |
- dovednost adjustace tvůrčích výstupů |
- vnímání prostorových souvislostí, měřítko a perspektiva |
- vnímání prostorových souvislostí, měřítko a perspektiva |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Týmová práce |
Týmová práce |
Pracovní činnosti (dílny) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Supervize na pracovišti |
Supervize na pracovišti |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
KAPLICKÝ, Jan, DVOŘÁK, Joachim, ed. Album.. Praha: Labyrint, 2005. ISBN 80-85935-64-3.
-
KŘENKOVÁ, Zuzana, Vladislava ŘÍHOVÁ a Michaela ČADILOVÁ, ed. Sochy a města - Morava: výtvarné umění ve veřejném prostoru : 1945-1989.. Litomyšl: Univerzita Pardubice, Fakulta restaurování, 2020.
-
MELKOVÁ, Pavla, Kolektiv autorů. Manuál tvorby veřejných prostranství hlavního města Prahy,. 2014. ISBN 978-80-87931-11-0.
-
NORBERG-SCHULZ, Christian. Genius loci: Krajina, místo, architektura.. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363.
-
SIMITCH, Andrea, Val K. WARKE, I?aqui CARNICERO, et al. Jazyk architektury: 26 principů, které by měl každý architekt znát.. V Praze: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7529-034-2.
-
STREJČKOVÁ, Klára, Veronika DOLEŽALOVÁ, David MIKULÁŠEK, et al. Principy tvorby veřejných prostranství.. V Brně: Kancelář architekta města Brna, 2019. ISBN 978-80-270-6463-2.
-
TELLÉUS, Annika. Naslouchat je umění: jak účinně a pozitivně komunikovat. Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1869-2.
-
THALER, Richard H. a Cass R. SUNSTEIN. Nudge (Šťouch): jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Zlín, 2010. ISBN 9788087162668.
|