Předmět: Plenér TP

» Seznam fakult » FMK » KAPT
Název předmětu Plenér TP
Kód předmětu KAPT/PLEN
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Királyová Bernadett, MgA.
Obsah předmětu
Předmět Plenér doplňuje výuku výuku na ateliéru novými inspiračními zdroji, které mohou pozitivně posílit vstupy do semestrálních a dílčích projektů. Zároveň jde o rozšíření vnímání v oboru novými disciplínami výtvarného umění. Tvorba (kresba-malba-socha-inscenační tvorba) v krajině-exteriéru rozšiřují umělecký zážitek o volnou tvorbu v konkrétním autentickém místě.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti
  • Exkurze - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- základní výtvarné techniky
- základní výtvarné techniky
Odborné dovednosti
- samostatnost a individuální přístup k tvorbě
- samostatnost a individuální přístup k tvorbě
- tvůrčí přístup a koncepční myšlení
- tvůrčí přístup a koncepční myšlení
- pozorovat, vnímat, identifikovat
- pozorovat, vnímat, identifikovat
- schopnost výtvarného i technického záznamu
- schopnost výtvarného i technického záznamu
- prostorové cítění
- prostorové cítění
Výsledky učení
Odborné znalosti
- základní představa o typologii veřejného prostoru
- základní představa o typologii veřejného prostoru
- rozlišení parametrů náměstí, ulice, zákoutí atd.
- rozlišení parametrů náměstí, ulice, zákoutí atd.
- znalost kompozičních principů
- znalost kompozičních principů
- identifikace prostředků tvůrčího procesu
- identifikace prostředků tvůrčího procesu
- chuť cestovat, poznávat a tvořit pod širým nebem
- chuť cestovat, poznávat a tvořit pod širým nebem
Odborné dovednosti
- schopnost vnímat a pozorovat kontext místa
- schopnost vnímat a pozorovat kontext místa
- koncepční myšlení
- koncepční myšlení
- grafické, kreslířské a malířské techniky
- grafické, kreslířské a malířské techniky
- dovednost adjustace tvůrčích výstupů
- dovednost adjustace tvůrčích výstupů
- vnímání prostorových souvislostí, měřítko a perspektiva
- vnímání prostorových souvislostí, měřítko a perspektiva
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Sebereflexe
Sebereflexe
Týmová práce
Týmová práce
Pracovní činnosti (dílny)
Pracovní činnosti (dílny)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Supervize na pracovišti
Supervize na pracovišti
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • KAPLICKÝ, Jan, DVOŘÁK, Joachim, ed. Album.. Praha: Labyrint, 2005. ISBN 80-85935-64-3.
  • KŘENKOVÁ, Zuzana, Vladislava ŘÍHOVÁ a Michaela ČADILOVÁ, ed. Sochy a města - Morava: výtvarné umění ve veřejném prostoru : 1945-1989.. Litomyšl: Univerzita Pardubice, Fakulta restaurování, 2020.
  • MELKOVÁ, Pavla, Kolektiv autorů. Manuál tvorby veřejných prostranství hlavního města Prahy,. 2014. ISBN 978-80-87931-11-0.
  • NORBERG-SCHULZ, Christian. Genius loci: Krajina, místo, architektura.. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363.
  • SIMITCH, Andrea, Val K. WARKE, I?aqui CARNICERO, et al. Jazyk architektury: 26 principů, které by měl každý architekt znát.. V Praze: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7529-034-2.
  • STREJČKOVÁ, Klára, Veronika DOLEŽALOVÁ, David MIKULÁŠEK, et al. Principy tvorby veřejných prostranství.. V Brně: Kancelář architekta města Brna, 2019. ISBN 978-80-270-6463-2.
  • TELLÉUS, Annika. Naslouchat je umění: jak účinně a pozitivně komunikovat. Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1869-2.
  • THALER, Richard H. a Cass R. SUNSTEIN. Nudge (Šťouch): jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Zlín, 2010. ISBN 9788087162668.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr