Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zadání prvního ůkolu : modelování podle přírodniny formou přezvětšení ( mušle, zvířecí kosti, kameny apod.) 2. Modelování prvního úkolu 3. Pokračování v prvním úkolu 4. Pokračování v prvním úkolu 5. Pokračování v prvním úkolu 6. Zadání druhého úkolu : modelování nohy, případně ruky dle sádrových odlitků z živých těl 7. Modelování druhého úkolu 8. Modelování druhého úkolu 9. Modelování druhého úkolu 10. Modelování druhého úkolu 11. Modelování druhého úkolu 12. Modelování druhého úkolu 13. Modelování druhého úkolu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- student musí mít základní talentové schopnosti ve vidění reality (modelů) živé i neživé přírody a být schopen trojrozměrného vidění a jeho přenesení minimálně do dvojrozměrné plochy. |
- student musí mít základní talentové schopnosti ve vidění reality (modelů) živé i neživé přírody a být schopen trojrozměrného vidění a jeho přenesení minimálně do dvojrozměrné plochy. |
Odborné dovednosti |
---|
- student dokáže pochopit základní požadavky pedagoga, komunikovat s ním a má minimální zkušenosti v oblasti kresby podle modelu. |
- student dokáže pochopit základní požadavky pedagoga, komunikovat s ním a má minimální zkušenosti v oblasti kresby podle modelu. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- student umí pojmenovat základní kosti skeletu lebky a svalů krku |
- student umí pojmenovat základní kosti skeletu lebky a svalů krku |
- uvědomuje si proporce jednotlivých partií hlavy vůči celku hlavy. |
- uvědomuje si proporce jednotlivých partií hlavy vůči celku hlavy. |
- dokáže vidět úhel nasazení hlavy na krk, jako základní pohybový akcent modelu, vyjadřující i první základní moment pro vystižení typu daného člověka. |
- dokáže vidět úhel nasazení hlavy na krk, jako základní pohybový akcent modelu, vyjadřující i první základní moment pro vystižení typu daného člověka. |
- na reprodukcích sochařských portrétů si uvědomí možnosti způsobů modelace na příkladech tvůrců v různých historických obdobích - pro vystižení pevných kostních tkání i měkkých tkání mimických svalů a pod. Rovněž i použitím různých sochařských nástrojů pro modelaci těchto tkání. |
- na reprodukcích sochařských portrétů si uvědomí možnosti způsobů modelace na příkladech tvůrců v různých historických obdobích - pro vystižení pevných kostních tkání i měkkých tkání mimických svalů a pod. Rovněž i použitím různých sochařských nástrojů pro modelaci těchto tkání. |
Odborné dovednosti |
---|
- dokáže vědomě uplatnit znalosti o stavbě lebky při modelování hlavy dle živého modelu |
- dokáže vědomě uplatnit znalosti o stavbě lebky při modelování hlavy dle živého modelu |
- dokáže definovat základní prostorové body ( plány) profilu a základní prostorové uspořádání hmoty. |
- dokáže definovat základní prostorové body ( plány) profilu a základní prostorové uspořádání hmoty. |
- uvědomuje si proporce jednotlivých partií hlavy vůči celku hlavy. |
- uvědomuje si proporce jednotlivých partií hlavy vůči celku hlavy. |
- dokáže vidět úhel nasazení hlavy na krk, jako základní pohybový akcent modelu, vyjadřující i první základní moment pro vystižení typu daného člověka. |
- dokáže vidět úhel nasazení hlavy na krk, jako základní pohybový akcent modelu, vyjadřující i první základní moment pro vystižení typu daného člověka. |
- na reprodukcích sochařských portrétů si uvědomí možnosti způsobů modelace na příkladech tvůrců v různých historických obdobích - pro vystižení pevných kostních tkání i měkkých tkání mimických svalů a pod. Rovněž i použitím různých sochařských nástrojů pro modelaci těchto tkání. |
- na reprodukcích sochařských portrétů si uvědomí možnosti způsobů modelace na příkladech tvůrců v různých historických obdobích - pro vystižení pevných kostních tkání i měkkých tkání mimických svalů a pod. Rovněž i použitím různých sochařských nástrojů pro modelaci těchto tkání. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
.. .
-
Adkisson, Heidi. bject Modeling & Flow Diagramming for Designers: Methods for Designing with Ease and Confidence. Independently published. 2022.
-
Barber, Barrington. Velká kniha anatomie pro výtvarníky: kompletní příručka o kresbě lidského těla. Praha: Svojtka. 2011.
-
COAD, Peter. Object Models: Strategies, Patterns, and Applications. Pearson Technology Group. 2008.
-
Flint, Tom, Stanyer, Peter. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Svojtka a Co., 2005. ISBN 80-7352-243-8.
|