Předmět: Digital Craftsmanship 2

» Seznam fakult » FMK » KAOD
Název předmětu Digital Craftsmanship 2
Kód předmětu KAOD/DCRA2
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petříčková Kristýna, doc. MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah předmětu: 1. Metodika výzkumu 'research by design' 2. Pokročilé možnosti parametrického navrhování 3. Pokročilé možnosti digitální simulace a analýzy 4. Simulace 4D materiálových prototypů 5. Fabrikace 4D materiálových prototypů 6. Fyzické testování vlastností 4D materiálových prototypů 7. Dokumentace

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Odborné znalosti
KAOD/DCRA2: Digital Craftmanship 2 Odborné znalosti:
KAOD/DCRA2: Digital Craftmanship 2 Odborné znalosti:
- popsat metodiku výzkumu 'research by design'
- popsat metodiku výzkumu 'research by design'
- definovat možnosti digitální simulace a analýzy
- definovat možnosti digitální simulace a analýzy
- popsat simulace 4D materiálových prototypů
- popsat simulace 4D materiálových prototypů
- popsat fabrikace 4D materiálových prototypů
- popsat fabrikace 4D materiálových prototypů
- definovat možnosti parametrického navrhování
- definovat možnosti parametrického navrhování
Odborné dovednosti
KAOD/DCRA2: Digital Craftmanship 2 Odborné docednosti:
KAOD/DCRA2: Digital Craftmanship 2 Odborné docednosti:
- realizovat dokumentaci
- realizovat dokumentaci
- realizovat fyzické testování vlastností 4D materiálových prototypů
- realizovat fyzické testování vlastností 4D materiálových prototypů
- aplikovat poznatky pro kritickou reflexi současného stavu poznání na poli digitální fabrikace
- aplikovat poznatky pro kritickou reflexi současného stavu poznání na poli digitální fabrikace
- aplikovat poznatky o vývoji digitálního řemesla
- aplikovat poznatky o vývoji digitálního řemesla
- realizovat pod odborným vedením parametrické aplikace pro tvorbu 4D materiálů
- realizovat pod odborným vedením parametrické aplikace pro tvorbu 4D materiálů
- realizovat 4D materiálové prototypy na základě parametrické aplikace a provést kvantitativní a kvalitativní analýzu experimentů
- realizovat 4D materiálové prototypy na základě parametrické aplikace a provést kvantitativní a kvalitativní analýzu experimentů
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Demonstrace
Demonstrace
E-learning
E-learning
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Demonstrace
Demonstrace
E-learning
E-learning
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • BOUCHER, Marie-Pier et al. Being Material. Cambridge, MA: The MIT Press, 2019. ISBN 9780262043281.
  • CARPO, Mario. The Second Digital Turn: Design Beyond Intelligence. Cambridge, MA: The MIT Press, 2017. ISBN 9780262534024.
  • CUEVAS, D. Diego Garcia. Advanced 3D Printing with Grasshopper: Clay and FDM. Nezávisle vydáno, 2020. ISBN 979-8635379011.
  • SENNET, Richard. The Craftsman. New Haven: Yale University Press, 2009. ISBN 978-0300151190.
  • TEDESCHI, Arturo. Algorithms Aided Design. Neapol: Le Penseur, 2014. ISBN 978-8895315300.
  • TIBBITS, Skylar. Active Matter. Cambridge, MA: The MIT Press, 2017. ISBN 978-0262036801.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr