Vyučující
|
-
Dvořáčková Markéta, Mgr.
-
Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
1. Multidisciplinární přístup k životu a práci + hybridní člověk (designér, marketér, kreativec, ekonom, tvůrce, praktik, řemeslník, leader). 2. Trendy v kreativních průmyslech a odvětvích. 3. Nevyhnutelnost digitálních technologií a nástrojů. 4. Řemeslo má stále dno zlaté. 5. Úvod do metodologie: kreativní myšlení, kritické myšlení 6. Přednáška odborníka z praxe 7. Úvod do metodologie: Service Design, Human-Centered Design, Design Thinking 8. Uplatnění v praxi + exkurze
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Schopnost kriticky hodnotit různé aspekty kreativních průmyslů, identifikovat klíčové trendy a jejich dopady na společnost a ekonomiku. |
Schopnost kriticky hodnotit různé aspekty kreativních průmyslů, identifikovat klíčové trendy a jejich dopady na společnost a ekonomiku. |
Znalost základních principů řízení projektů v kreativních průmyslech, včetně plánování, organizování a implementace projektů s důrazem na kreativní procesy. |
Znalost základních principů řízení projektů v kreativních průmyslech, včetně plánování, organizování a implementace projektů s důrazem na kreativní procesy. |
Schopnost generovat inovativní a efektivní řešení problémů, které se vyskytují v kreativních průmyslech, s využitím kreativních metod a technik. |
Schopnost generovat inovativní a efektivní řešení problémů, které se vyskytují v kreativních průmyslech, s využitím kreativních metod a technik. |
Schopnost efektivně komunikovat myšlenky, koncepty a projekty v oblasti kreativních průmyslů různým cílovým skupinám, včetně klientů, týmů a veřejnosti. |
Schopnost efektivně komunikovat myšlenky, koncepty a projekty v oblasti kreativních průmyslů různým cílovým skupinám, včetně klientů, týmů a veřejnosti. |
Dovednost vyvíjet a implementovat marketingové strategie a kampaně specifické pro kreativní průmysly, s důrazem na využití nových médií a technologií. |
Dovednost vyvíjet a implementovat marketingové strategie a kampaně specifické pro kreativní průmysly, s důrazem na využití nových médií a technologií. |
Odborné dovednosti |
---|
Znalost historického vývoje, klíčových událostí a osobností, které formovaly kreativní průmysly. |
Znalost historického vývoje, klíčových událostí a osobností, které formovaly kreativní průmysly. |
Pochopení ekonomických modelů, podnikatelských struktur a finančních aspektů spojených s kreativními průmysly. |
Pochopení ekonomických modelů, podnikatelských struktur a finančních aspektů spojených s kreativními průmysly. |
Znalost kulturního a společenského významu kreativních průmyslů, včetně jejich vlivu na komunitu, identitu a kulturní diverzitu. |
Znalost kulturního a společenského významu kreativních průmyslů, včetně jejich vlivu na komunitu, identitu a kulturní diverzitu. |
Pochopení právních aspektů, jako jsou autorská práva, licencování a regulace, které ovlivňují činnost kreativních průmyslů. |
Pochopení právních aspektů, jako jsou autorská práva, licencování a regulace, které ovlivňují činnost kreativních průmyslů. |
Znalost aktuálních technologických trendů a inovací, které mají dopad na kreativní průmysly, včetně digitálních technologií a nových médií. |
Znalost aktuálních technologických trendů a inovací, které mají dopad na kreativní průmysly, včetně digitálních technologií a nových médií. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Exkurze |
Exkurze |
Přednášení |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
COLLINS, Hilary. Creative Research: The Theory and Practice or Research For the Creative Industries. Bloomsbury. 2018.
-
LOY, Alice, AAGESON, Tom. Creative Economy Enterepreneurs: From StartUp to Success: How Enterepreneurs in the Creative Industies are Transforming the Global Economy. Santa Fe. 2018.
-
MALLIA, Karen L. Leadership in the Creative Industries Principles and Practice. New Jersey. 2019.
-
ROSAMUND, Davies. Introducing the Creative Industries: From Theory to Practice. SAGE: Publications. 2013.
|