Předmět: Současné tendence v architektuře II

» Seznam fakult » FMK » KAME
Název předmětu Současné tendence v architektuře II
Kód předmětu KAME/STAR2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Rekonstrukce, revitalizace a konverze 2. Současné české architektonické skupiny 3. Zlínské novostavby 4. Brněnská architektura po roce 1989 5. Nové knihovny u nás 6. CZ EXPO po roce 1989 7. Josef Pleskot 8. Ladislav Lábus 9. Martin Rajniš 10. Eva Jiřičná

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Všeobecný přehled o vývoji a dějinách české architektury od roku 2000.
Všeobecný přehled o vývoji a dějinách české architektury od roku 2000.
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady - Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 - Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady - Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 - Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic
Odborné dovednosti
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou českou architekturu - Prezentovat zadané téma
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu - Prezentovat zadané téma
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou českou architekturu - Prezentovat zadané téma
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu - Prezentovat zadané téma
Výsledky učení
Odborné znalosti
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady - Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 - Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady - Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 - Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic
Odborné dovednosti
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu - Prezentovat zadané téma
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu - Prezentovat zadané téma
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou českou architekturu - Prezentovat zadané téma
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou českou architekturu - Prezentovat zadané téma
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Známkou
Známkou
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • Kratochvíl Petr. Současná česká architektura a její témata.. Praha, Paseka, 2011. ISBN 978-80-7432-110-8.
  • Sládeček Jaroslav. Architekti CZ: 20 rozhovorů. Praha, Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5404-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr