Vyučující
|
-
Děkanovská Irena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je doplněn o seminář, ve kterém studenti budou rozvíjet získané poznatky v rámci skupinové práce, diskuze a kreativního myšlení. Ekonomický aspekt řízení je podpořen interaktivním přístupem, kdy studenti volí strategii pro uplatnění vlastního kulturního podniku tak, aby se prosadili na trhu s kulturou a uměním. Trh přitom tvoří ostatní spoluhráči na trhu tak, aby všichni hráči měli stejné vstupní podmínky a mohli strategicky rozhodovat o svém dalším byznysu. Vzniká tak ekonomická a manažerská performance, která je v souladu s kreativním myšlením a uplatňuje systémové aspekty myšlení kulturních manažerů. - Úvod do managementu umění - Kulturní politika - PR strategie, práce s médii a veřejností - Projektový cyklus - Fundraising - Branding - Organizace a strategické plánování
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní orientace ve světě a trhu umění. |
Základní orientace ve světě a trhu umění. |
Výsledky učení |
---|
- definovat oblast managementu umění v oblasti managementu kultury v ČR - popsat typy kulturních a uměleckých organizací z pohledu Pestoffova trojúhelníku - vymezit základní cíle organizace dle jejího typu a její sociální role - vztáhnout koncept managementu umění k zásadním EU programům - znalost postupu tvorby případové studie |
- definovat oblast managementu umění v oblasti managementu kultury v ČR - popsat typy kulturních a uměleckých organizací z pohledu Pestoffova trojúhelníku - vymezit základní cíle organizace dle jejího typu a její sociální role - vztáhnout koncept managementu umění k zásadním EU programům - znalost postupu tvorby případové studie |
Odborné dovednosti |
---|
- vyhledání konkrétní organizace - po nastudování veřejných zdrojů (výročních zpráv, strategických plánů) popsat její cíle - srovnat cíle s informace o provozu organizace - vyhledat v dostupných zdrojích informace o potenciálních finančních zdrojích - základně argumentovat pomocí nalezených termínů |
- vyhledání konkrétní organizace - po nastudování veřejných zdrojů (výročních zpráv, strategických plánů) popsat její cíle - srovnat cíle s informace o provozu organizace - vyhledat v dostupných zdrojích informace o potenciálních finančních zdrojích - základně argumentovat pomocí nalezených termínů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
ARANDA, Julieta, WOOD, Brian Kuan, VIDOKLE, Anton (eds.). Are You Working Too Much? Post-Fordism, Precarity, and the Labor of Art. New York: E-flux, 2011. ISBN 978-1-934105-31-3.
-
BALADRÁN, Zbyněk, HAVRÁNEK, Vít, KREJČOVÁ, Věra(eds.). Atlas transformace. Praha: Tranzit, 2009. ISBN 978-80-87259-03-0.
-
BELTING, Hans. Konec dějin umění. Praha: Mladá fronta, 2000.
-
BRAY, Ilona. Effective Fundraising for Nonprofits: Real-World Strategies That Work. Berkley: NOLO, 2013. ISBN 978-1413319231.
-
CIKÁNEK, Martin (ed.). Kreativní průmysly příležitost pro novou ekonomiku. Praha: Divadelní ústav, 2013. ISBN 978-80-7008-274-4.
-
Hagoort, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. 1. vyd. V Praze : KANT pro AMU, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3.
-
Johnová, R. Marketing kulturního dědictví a umění - Art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2724-0.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. V českém jazyce vyd. 2., dopl. a rev. V Praze : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2009. ISBN 978-80-86863-28-3.
-
McLUHAN, Marshall. Člověk, media a elektronická kultura. Brno Jota, 2008. ISBN 978-80-7217-128-6.
-
MORGANOVÁ, Pavlína, NEKVINDOVÁ, Terezie, SVATOŠOVÁ, Dagmar, ŠEVČÍK, Jiří (eds. České umění 1980 ? 2010. Praha: Akademie výtvarných umění, 2012. ISBN 978-80-87108-26-0.
-
MUIR, Gregor. Lucky Kunst: The Story of YBA. Londýn: Aurum Press Ltd., 2009. ISBN 1845133900.
-
NEUMEIER, Marty. Brand Gap. Litomyšl: H.R.G. s.r.o., 2005. ISBN 978-80-254-2150-5.
-
THOMPSON, Dan. Jak prodat vycpaného žraloka (za 12 milionů dolarů). Zlín: KNIHA ZLÍN, 2010. ISBN 978-80-87162-58-3.
-
Virilio, Paul. Informatická bomba. Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2004. ISBN 80-86818-04-7.
|