Vyučující
|
-
Horňáková Ladislava, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
- Obecná terminologie - Muzeum a muzejní výstavnictví - Výstava versus expozice - Muzeum a edukace - Sbírka a sbírkotvorný proces/Muzeálie, muzealita a muzealizace - Ochrana sbírkových předmětů v kontextu výstavy - Historické souvislosti muzejního výstavnictví a vystavování - Tvorba výstavy - Návrh, námět, libreto, scénář - Realizace výstavy/Technické řešení výstavy - Evaluace a závěrečná fáze výstavy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
Výsledky učení |
---|
Student ovládá obecnou terminologii z oblasti muzejního/galerijního výstavnictví. Umí definovat základní pojmy - co je muzejní/galerijní výstava a expozice, sbírka a sbírkotvorný proces, muzeálie, muzealita a muzealizace. Popsat teoreticky proces tvorby vlastní výstavy včetně volby místa, vizuálního stylu a designu. Definovat klíčové problémy pro vypracování úkolu - realizace vlastní prezentace. Zdůvodnit volbu použitých postupů, výběru prostoru, technologií a materiálů pro zpracování úkolu. Popsat metody použité při zpracování úkolu. Zdůvodnit volbu způsobu prezentace, propagace a vizualizace. Na základě evaluace zaujmout kritické stanovisko. Formulovat teoretické koncepty. |
Student ovládá obecnou terminologii z oblasti muzejního/galerijního výstavnictví. Umí definovat základní pojmy - co je muzejní/galerijní výstava a expozice, sbírka a sbírkotvorný proces, muzeálie, muzealita a muzealizace. Popsat teoreticky proces tvorby vlastní výstavy včetně volby místa, vizuálního stylu a designu. Definovat klíčové problémy pro vypracování úkolu - realizace vlastní prezentace. Zdůvodnit volbu použitých postupů, výběru prostoru, technologií a materiálů pro zpracování úkolu. Popsat metody použité při zpracování úkolu. Zdůvodnit volbu způsobu prezentace, propagace a vizualizace. Na základě evaluace zaujmout kritické stanovisko. Formulovat teoretické koncepty. |
Odborné dovednosti |
---|
Zvolit si téma a adekvátní způsob prezentace projektu. Nastavit si cíle projektu - výstavy. Vypracovat návrh, zpracovat námět, libreto a scénář projektu. Navrhnout optimální řešení daného projektu a možnosti spolupráce. Navrhnout několik alternativ a možností technického řešení. Vyhodnotit navržené možnosti a vybrat optimální řešení. Realizovat návrh vlastního projektu - výstavy podle zvoleného postupu. Zvolit optimální způsob prezentace a propagace projektu. Evaluovat výsledky. |
Zvolit si téma a adekvátní způsob prezentace projektu. Nastavit si cíle projektu - výstavy. Vypracovat návrh, zpracovat námět, libreto a scénář projektu. Navrhnout optimální řešení daného projektu a možnosti spolupráce. Navrhnout několik alternativ a možností technického řešení. Vyhodnotit navržené možnosti a vybrat optimální řešení. Realizovat návrh vlastního projektu - výstavy podle zvoleného postupu. Zvolit optimální způsob prezentace a propagace projektu. Evaluovat výsledky. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Darnie David. Exhibition design. London, 2006. ISBN 1856694305.
-
Dean David. Museum exhibion: theory and practice. London, 1996. ISBN 0415080177.
-
HORÁČEK, R. Galerijní animace a zprostředkovávání umění. Brno: Cerm, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
-
HORÁČEK, Radek a ZÁLEŠÁK, Jan a kol. Aktuální otázky zprostředkování umění ? Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova.. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
-
Kesner, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek : od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budování publika, strategický management, komunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 8024711044.
-
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní expozice jako edukační médium 1. díl ? Přístupy k tvorbě expozic a jejich inovace. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014.
|