Předmět: Management umění

» Seznam fakult » FMK » KAME
Název předmětu Management umění
Kód předmětu KAME/KMANU
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Děkanovská Irena, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod do managementu umění 2. Kulturní politika 3. Public Relations 4. Projektový cyklus a fundraising 5. Branding a brand management

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní orientace ve světě a trhu umění.
Základní orientace ve světě a trhu umění.
Výsledky učení
- definovat oblast managementu umění v oblasti managementu kultury v ČR - popsat typy kulturních a uměleckých organizací z pohledu Pestoffova trojúhelníku - vymezit základní cíle organizace dle jejího typu a její sociální role - vztáhnout koncept managementu umění k zásadním EU programům - znalost postupu tvorby případové studie
- definovat oblast managementu umění v oblasti managementu kultury v ČR - popsat typy kulturních a uměleckých organizací z pohledu Pestoffova trojúhelníku - vymezit základní cíle organizace dle jejího typu a její sociální role - vztáhnout koncept managementu umění k zásadním EU programům - znalost postupu tvorby případové studie
Odborné dovednosti
- vyhledání konkrétní organizace - po nastudování veřejných zdrojů (výročních zpráv, strategických plánů) popsat její cíle - srovnat cíle s informace o provozu organizace - vyhledat v dostupných zdrojích informace o potenciálních finančních zdrojích - základně argumentovat pomocí nalezených termínů
- vyhledání konkrétní organizace - po nastudování veřejných zdrojů (výročních zpráv, strategických plánů) popsat její cíle - srovnat cíle s informace o provozu organizace - vyhledat v dostupných zdrojích informace o potenciálních finančních zdrojích - základně argumentovat pomocí nalezených termínů
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • ALLISON, Michael, KAYE, Jude. Strategic Planning for Nonprofit Organizations. San Francisco: Wiley, 2005. ISBN 0471711594.
  • BRAY, Ilona. Effective Fundraising for Nonprofits: Real-World Strategies That Work. Berkley: NOLO, 2013. ISBN 978-1413319231.
  • CIKÁNEK, Martin (ed.). Kreativní průmysly příležitost pro novou ekonomiku. Praha: Divadelní ústav, 2013. ISBN 978-80-7008-274-4.
  • Hagoort. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3.
  • HORÁČEK, Radek (ed.). Veřejný diskurz výtvarného umění. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6133-0.
  • Johnová, R. Marketing kulturního dědictví a umění - Art marketing v praxi.. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0.
  • Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha, 2005.
  • Smolíková, M. Management umění. VŠUP, 2008. ISBN 978-80-86863-24-5.
  • SRPOVÁ, J. Podnikatelský plán a strategie.. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr