Vyučující
|
-
Děkanovská Irena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do managementu umění 2. Kulturní politika 3. Public Relations 4. Projektový cyklus a fundraising 5. Branding a brand management
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní orientace ve světě a trhu umění. |
Základní orientace ve světě a trhu umění. |
Výsledky učení |
---|
- definovat oblast managementu umění v oblasti managementu kultury v ČR - popsat typy kulturních a uměleckých organizací z pohledu Pestoffova trojúhelníku - vymezit základní cíle organizace dle jejího typu a její sociální role - vztáhnout koncept managementu umění k zásadním EU programům - znalost postupu tvorby případové studie |
- definovat oblast managementu umění v oblasti managementu kultury v ČR - popsat typy kulturních a uměleckých organizací z pohledu Pestoffova trojúhelníku - vymezit základní cíle organizace dle jejího typu a její sociální role - vztáhnout koncept managementu umění k zásadním EU programům - znalost postupu tvorby případové studie |
Odborné dovednosti |
---|
- vyhledání konkrétní organizace - po nastudování veřejných zdrojů (výročních zpráv, strategických plánů) popsat její cíle - srovnat cíle s informace o provozu organizace - vyhledat v dostupných zdrojích informace o potenciálních finančních zdrojích - základně argumentovat pomocí nalezených termínů |
- vyhledání konkrétní organizace - po nastudování veřejných zdrojů (výročních zpráv, strategických plánů) popsat její cíle - srovnat cíle s informace o provozu organizace - vyhledat v dostupných zdrojích informace o potenciálních finančních zdrojích - základně argumentovat pomocí nalezených termínů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
ALLISON, Michael, KAYE, Jude. Strategic Planning for Nonprofit Organizations. San Francisco: Wiley, 2005. ISBN 0471711594.
-
BRAY, Ilona. Effective Fundraising for Nonprofits: Real-World Strategies That Work. Berkley: NOLO, 2013. ISBN 978-1413319231.
-
CIKÁNEK, Martin (ed.). Kreativní průmysly příležitost pro novou ekonomiku. Praha: Divadelní ústav, 2013. ISBN 978-80-7008-274-4.
-
Hagoort. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3.
-
HORÁČEK, Radek (ed.). Veřejný diskurz výtvarného umění. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6133-0.
-
Johnová, R. Marketing kulturního dědictví a umění - Art marketing v praxi.. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0.
-
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha, 2005.
-
Smolíková, M. Management umění. VŠUP, 2008. ISBN 978-80-86863-24-5.
-
SRPOVÁ, J. Podnikatelský plán a strategie.. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
|