Vyučující
|
-
Januschka Kořínková Anežka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1/ Stručné dějiny sběratelství, způsoby schraňování uměleckých děl, jejich prezentace a uchovávání 2/ Stručné dějiny veřejného vystavování uměleckých děl 3/ Proměny vystavování uměleckých děl ve 20. století, muzejní a galerijní typologie 4/ Definice kurátorství a jeho vývoj ve 20. století 5/ Současný stav kurátorského oboru; povinnosti a práva kurátora
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost obecných dějin a dějin umění bakalářského stupně. |
Znalost obecných dějin a dějin umění bakalářského stupně. |
Výsledky učení |
---|
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. Zná nástroje, kterými lze aktivizovat návštěvníka*ci ve výstavě orientace v současných kurátorských principech Má představu o fungování uměleckých institucí Má vědomosti o tom, jak se v čase měnil způsob prezentace a interpretace uměleckých děl |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. Zná nástroje, kterými lze aktivizovat návštěvníka*ci ve výstavě orientace v současných kurátorských principech Má představu o fungování uměleckých institucí Má vědomosti o tom, jak se v čase měnil způsob prezentace a interpretace uměleckých děl |
Odborné dovednosti |
---|
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. Zná nástroje, kterými lze aktivizovat návštěvníka*ci ve výstavě orientace v současných kurátorských principech Má představu o fungování uměleckých institucí Má vědomosti o tom, jak se v čase měnil způsob prezentace a interpretace uměleckých děl |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. Zná nástroje, kterými lze aktivizovat návštěvníka*ci ve výstavě orientace v současných kurátorských principech Má představu o fungování uměleckých institucí Má vědomosti o tom, jak se v čase měnil způsob prezentace a interpretace uměleckých děl |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazu a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Argo, 2000.
-
kol aut. Nenávratné stopy. Zlín: UTB, 2019. ISBN 978-80-907641-0-.
-
Koleček Michal. Okraj Obrazu. Ústí nad Labem, 2005. ISBN 80-7044-728-1.
-
KORECKÝ, David, ed. Médium kurátor: role kurátora v současném českém umění.. Praha: Agite/Fra ve spolupráci s VŠUP Praha, 2009.
-
OBRIST, Hans Ulrich. Stručná historie kurátorství. Kutná Hora: GASK - Galerie Středočeského kraje, 2012.
-
T.Kulka. Umění a kýč. Praha, 2000.
-
VESELÁ, Romana, ed. Pozice kurátor: poznámky správců umění a designu. Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2016.
|