Předmět: Cultural management 1

» Seznam fakult » FMK » KAME
Název předmětu Cultural management 1
Kód předmětu KAME/CUMA1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Strategic management in culture 2. Cultural policy and cultural rights 3. Management of cross-cultural arts projects 4. Marketing in culture Human resource management in culture 5. Working with media in culture 6. Interdisciplinary cooperation 7. International/intercultural management in culture 8. Fundraising, grant policy

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Prerequisities are not set.
Prerequisities are not set.
Výsledky učení
Studenti získají znalosti o strategickém plánování a řízení v oblasti kultury a umění, včetně muzeí, galerií, historických památek, divadel, designu, filmu a vydavatelství.
Studenti získají znalosti o strategickém plánování a řízení v oblasti kultury a umění, včetně muzeí, galerií, historických památek, divadel, designu, filmu a vydavatelství.
Studenti se seznámí s kulturní politikou a právy, které ovlivňují řízení kulturních projektů na místní i globální úrovni.
Studenti se seznámí s kulturní politikou a právy, které ovlivňují řízení kulturních projektů na místní i globální úrovni.
Studenti pochopí základy marketingových strategií v kulturním sektoru a naučí se, jak efektivně propagovat kulturní projekty a instituce.
Studenti pochopí základy marketingových strategií v kulturním sektoru a naučí se, jak efektivně propagovat kulturní projekty a instituce.
Studenti získají přehled o významu a metodách interdisciplinární spolupráce v kulturním managementu.
Studenti získají přehled o významu a metodách interdisciplinární spolupráce v kulturním managementu.
Studenti získají znalosti o fundraisingu a grantové politice, včetně toho, jak získávat finanční prostředky pro kulturní projekty.
Studenti získají znalosti o fundraisingu a grantové politice, včetně toho, jak získávat finanční prostředky pro kulturní projekty.
Odborné dovednosti
Schopnost plánovat, organizovat a řídit umělecké projekty, které zahrnují různé kulturní perspektivy.
Schopnost plánovat, organizovat a řídit umělecké projekty, které zahrnují různé kulturní perspektivy.
Dovednost efektivně komunikovat s médii a využívat mediální nástroje k propagaci kulturních aktivit.
Dovednost efektivně komunikovat s médii a využívat mediální nástroje k propagaci kulturních aktivit.
Schopnost řídit lidské zdroje v kulturních organizacích, včetně náboru, rozvoje a motivace zaměstnanců.
Schopnost řídit lidské zdroje v kulturních organizacích, včetně náboru, rozvoje a motivace zaměstnanců.
Students will gain insight into the importance and methods of interdisciplinary cooperation in cultural management.
Students will gain insight into the importance and methods of interdisciplinary cooperation in cultural management.
Schopnost efektivně řídit kulturní projekty v mezinárodním a interkulturním kontextu.
Schopnost efektivně řídit kulturní projekty v mezinárodním a interkulturním kontextu.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kolokvium
Kolokvium
Doporučená literatura
  • Byrnes, William J. Management and the arts. 3rd ed. Amsterdam : Focal Press, 2003. ISBN 240805372.
  • COLLINS, Hilary. Creative Research: The Theory and Practice or Research For the Creative Industries. Bloomsbury. 2018.
  • FLEW, Terry. The creative industies: culture and policy. Los Angeles, Calif.: SAGE. 2012.
  • HAMPEL, Annika. Fair cooperation: a new paradigm for culural diplomacy and arts management. Bruxelles. 2017.
  • KERZNER, Harold. Project management: best practises: achieving global excellence. Hoboken, N. J. 2010.
  • RHINE, Anthony. Theatre management: arts leadership for the 21st Centrury. London. 2018.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr