Vyučující
|
-
Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Strategic management in culture 2. Cultural policy and cultural rights 3. Management of cross-cultural arts projects 4. Marketing in culture Human resource management in culture 5. Working with media in culture 6. Interdisciplinary cooperation 7. International/intercultural management in culture 8. Fundraising, grant policy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prerequisities are not set. |
Prerequisities are not set. |
Výsledky učení |
---|
Studenti získají znalosti o strategickém plánování a řízení v oblasti kultury a umění, včetně muzeí, galerií, historických památek, divadel, designu, filmu a vydavatelství. |
Studenti získají znalosti o strategickém plánování a řízení v oblasti kultury a umění, včetně muzeí, galerií, historických památek, divadel, designu, filmu a vydavatelství. |
Studenti se seznámí s kulturní politikou a právy, které ovlivňují řízení kulturních projektů na místní i globální úrovni. |
Studenti se seznámí s kulturní politikou a právy, které ovlivňují řízení kulturních projektů na místní i globální úrovni. |
Studenti pochopí základy marketingových strategií v kulturním sektoru a naučí se, jak efektivně propagovat kulturní projekty a instituce. |
Studenti pochopí základy marketingových strategií v kulturním sektoru a naučí se, jak efektivně propagovat kulturní projekty a instituce. |
Studenti získají přehled o významu a metodách interdisciplinární spolupráce v kulturním managementu. |
Studenti získají přehled o významu a metodách interdisciplinární spolupráce v kulturním managementu. |
Studenti získají znalosti o fundraisingu a grantové politice, včetně toho, jak získávat finanční prostředky pro kulturní projekty. |
Studenti získají znalosti o fundraisingu a grantové politice, včetně toho, jak získávat finanční prostředky pro kulturní projekty. |
Odborné dovednosti |
---|
Schopnost plánovat, organizovat a řídit umělecké projekty, které zahrnují různé kulturní perspektivy. |
Schopnost plánovat, organizovat a řídit umělecké projekty, které zahrnují různé kulturní perspektivy. |
Dovednost efektivně komunikovat s médii a využívat mediální nástroje k propagaci kulturních aktivit. |
Dovednost efektivně komunikovat s médii a využívat mediální nástroje k propagaci kulturních aktivit. |
Schopnost řídit lidské zdroje v kulturních organizacích, včetně náboru, rozvoje a motivace zaměstnanců. |
Schopnost řídit lidské zdroje v kulturních organizacích, včetně náboru, rozvoje a motivace zaměstnanců. |
Students will gain insight into the importance and methods of interdisciplinary cooperation in cultural management. |
Students will gain insight into the importance and methods of interdisciplinary cooperation in cultural management. |
Schopnost efektivně řídit kulturní projekty v mezinárodním a interkulturním kontextu. |
Schopnost efektivně řídit kulturní projekty v mezinárodním a interkulturním kontextu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kolokvium |
Kolokvium |
Doporučená literatura
|
-
Byrnes, William J. Management and the arts. 3rd ed. Amsterdam : Focal Press, 2003. ISBN 240805372.
-
COLLINS, Hilary. Creative Research: The Theory and Practice or Research For the Creative Industries. Bloomsbury. 2018.
-
FLEW, Terry. The creative industies: culture and policy. Los Angeles, Calif.: SAGE. 2012.
-
HAMPEL, Annika. Fair cooperation: a new paradigm for culural diplomacy and arts management. Bruxelles. 2017.
-
KERZNER, Harold. Project management: best practises: achieving global excellence. Hoboken, N. J. 2010.
-
RHINE, Anthony. Theatre management: arts leadership for the 21st Centrury. London. 2018.
|