Předmět: Ateliér Kreativní odvětví a digitální kultura 2

» Seznam fakult » FMK » KAME
Název předmětu Ateliér Kreativní odvětví a digitální kultura 2
Kód předmětu KAME/AT2
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vázalová Gartnerová Eva, Mgr. Ph.D.
  • Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Význam a přínosy mezinárodních a místních asociací a sítí pro KKP 2. Významné konference a akce v této oblasti 3. Role klastrových organizací v KKP a výhody členství v těchto asociacích 4. Příklady sdružení a sítí KKP v České republice 5. Mezinárodní asociace a sítě KKP

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 18 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Studenti získají teoretické znalosti z oboru a prakticky je využijí při organizaci vlastních projektů v oblasti KKO.
Studenti získají teoretické znalosti z oboru a prakticky je využijí při organizaci vlastních projektů v oblasti KKO.
Studenti se naučí orientovat v lokálních a mezinárodních nástrojích kulturní politiky, včetně asociací, sítí a grantových a dotačních příležitostí zaměřených na KKP a digitální média.
Studenti se naučí orientovat v lokálních a mezinárodních nástrojích kulturní politiky, včetně asociací, sítí a grantových a dotačních příležitostí zaměřených na KKP a digitální média.
Studenti získají podrobné znalosti o definici, roli a rozdělení kulturních a kreativních průmyslů v České republice, Evropské unii a UNESCO.
Studenti získají podrobné znalosti o definici, roli a rozdělení kulturních a kreativních průmyslů v České republice, Evropské unii a UNESCO.
Studenti se seznámí s organizačními strukturami a strategickými dokumenty, které souvisejí s kulturní politikou v různých oblastech.
Studenti se seznámí s organizačními strukturami a strategickými dokumenty, které souvisejí s kulturní politikou v různých oblastech.
Studenti budou informováni o aktuálních trendech a tendencích na kulturní scéně, které ovlivňují KKP.
Studenti budou informováni o aktuálních trendech a tendencích na kulturní scéně, které ovlivňují KKP.
Studenti získají přehled o mezinárodní kulturní politice a jejím dopadu na kulturní a kreativní průmysly.
Studenti získají přehled o mezinárodní kulturní politice a jejím dopadu na kulturní a kreativní průmysly.
Odborné dovednosti
Schopnost psát a podávat efektivní žádosti o granty a dotace zaměřené na kulturní a kreativní projekty.
Schopnost psát a podávat efektivní žádosti o granty a dotace zaměřené na kulturní a kreativní projekty.
Rozvoj dovedností v budování a udržování profesionálních vztahů s asociacemi, sítí a organizacemi v oblasti KKP.
Rozvoj dovedností v budování a udržování profesionálních vztahů s asociacemi, sítí a organizacemi v oblasti KKP.
Schopnost analyzovat a aplikovat nástroje kulturní politiky v praxi, jak na lokální, tak na mezinárodní úrovni.
Schopnost analyzovat a aplikovat nástroje kulturní politiky v praxi, jak na lokální, tak na mezinárodní úrovni.
Rozvoj dovedností pro strategické plánování a řízení projektů v kulturních a kreativních průmyslech.
Rozvoj dovedností pro strategické plánování a řízení projektů v kulturních a kreativních průmyslech.
Schopnost efektivně prezentovat a komunikovat projekty a myšlenky v mezinárodním prostředí a před odborníky z praxe.
Schopnost efektivně prezentovat a komunikovat projekty a myšlenky v mezinárodním prostředí a před odborníky z praxe.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Odborné dovednosti
Demonstrace
Demonstrace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rešerše
Rešerše
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • CIKÁNEK, M. a kol. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2013. ISBN 9788070082744.
  • Collins, H. Kreativní výzkum: teorie a praxe výzkumu v oblasti tvůrčích odvětví.. Praha, 2017. ISBN 978-80-7008-386-4.
  • FLEW, Terry. The creative industies: culture and policy. Los Angeles, Calif.: SAGE. 2012.
  • Habermas, J. Strukturální přeměna veřejnosti. Praha: OIKOYMENH, 2000.
  • HAMPEL, Annika. Fair cooperation: a new paradigm for culural diplomacy and arts management. Bruxelles. 2017.
  • MAIELLO, Giuseppe a Ondřej ROUBAL. Média a kultura: od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace. Praha. 2020.
  • MILLER, Vincent. Understanding digital culture. Thousand Oaks. 2020.
  • MIRZOEFF, Nicholas. Jak vidět svět. Praha: ArtMap, 2018. ISBN 978-80-906599-5-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr