Vyučující
|
-
Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
piktogramy, symboly logo, logotyp písmo a typografie ilustrace fotografie doplňující grafika vizuální motiv formát kompozice kontrast, rytmus tvar a barva
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní orientace v grafickém designu, typografii, ilustraci, použití fotografie |
analýza zadání, rešerše, souvislosti, řešení, která naplňují kritéria vztahu formy a obsahu, orientace v současném technologickém vývoji |
analýza zadání, rešerše, souvislosti, řešení, která naplňují kritéria vztahu formy a obsahu, orientace v současném technologickém vývoji |
základní orientace v grafickém designu, typografii, ilustraci, použití fotografie |
Student ovládá tyto dovednosti: v kresbě (symboly, stylizace), kompozici písma a obrazu (značka, logotyp, layout jednoduchých tiskovin) a plní úkoly související s aplikací písma a obrazu v jednotlivých kategoriích grafického designu. |
Student ovládá tyto dovednosti: v kresbě (symboly, stylizace), kompozici písma a obrazu (značka, logotyp, layout jednoduchých tiskovin) a plní úkoly související s aplikací písma a obrazu v jednotlivých kategoriích grafického designu. |
Odborné dovednosti |
---|
představit kvalitní portfolio s pracemi z oblasti grafického designu nebo příbuzných výtvarných a designérských oborů |
představit kvalitní portfolio s pracemi z oblasti grafického designu nebo příbuzných výtvarných a designérských oborů |
Student umí spojit technické aspekty oboru GD s tvůrčí a individuální tvorbou, vnímá oborové přesahy a realizuje vlastní vize grafickými prostředky. |
Student umí spojit technické aspekty oboru GD s tvůrčí a individuální tvorbou, vnímá oborové přesahy a realizuje vlastní vize grafickými prostředky. |
navrhnout grafickou značku funkčně používat typografii pracovat s barvami v grafickém designu vytvořit nosný vizuální motiv vytvořit rešerši k dané problematice |
navrhnout grafickou značku funkčně používat typografii pracovat s barvami v grafickém designu vytvořit nosný vizuální motiv vytvořit rešerši k dané problematice |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat funkci písma a typografie |
popsat funkci písma a typografie |
popsat aplikaci ilustrace a fotografie v grafickém designu |
popsat aplikaci ilustrace a fotografie v grafickém designu |
vysvětlit vlastnosti formátu, kompozice v grafickém designu |
vysvětlit vlastnosti formátu, kompozice v grafickém designu |
vysvětlit základy použití barev |
vysvětlit základy použití barev |
popsat svůj pracovní postup |
popsat svůj pracovní postup |
vysvětlit systém grafického vizuálního stylu |
vysvětlit systém grafického vizuálního stylu |
popsat současný vývoj médií ve vztahu ke grafickému designu |
popsat současný vývoj médií ve vztahu ke grafickému designu |
popsat parametry návrhu orientačního systému |
popsat parametry návrhu orientačního systému |
popsat specifika výstupů pro tisk, digitální a 3D prostředí |
popsat specifika výstupů pro tisk, digitální a 3D prostředí |
vysvětlit vliv nových technologií a softwaru na obor |
vysvětlit vliv nových technologií a softwaru na obor |
Odborné dovednosti |
---|
použít funkčně písmo a typografii v návrhu |
použít funkčně písmo a typografii v návrhu |
navrhnout vizuální styl jako systém |
navrhnout vizuální styl jako systém |
aplikovat ilustrace a fotografie v návrhu |
navrhnout orientační, navigační systém |
navrhnout orientační, navigační systém |
aplikovat ilustrace a fotografie v návrhu |
aplikovat vhodně vizuální styl v tiskovém, digitálním a 3D prostoru |
pracovat s vlastnostmi formátu, kompozice v návrhu |
pracovat s vlastnostmi formátu, kompozice v návrhu |
aplikovat vhodně vizuální styl v tiskovém, digitálním a 3D prostoru |
prezentovat a zdůvodnit návrh klientovi |
navrhnout použití barev |
navrhnout použití barev |
prezentovat a zdůvodnit návrh klientovi |
navrhnout vlastní projekt |
navrhnout vlastní projekt |
stanovit svůj pracovní postup |
stanovit svůj pracovní postup |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Grafické a výtvarné činnosti |
Praktické procvičování |
Grafické a výtvarné činnosti |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Známkou |
Známkou |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
Lorenz, Martin. Flexible Visual Systems. Slanted Publishers, 2021. ISBN 978-3948440305.
-
Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
-
Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
-
Olins, Wally. Brand new: nová podoba značek. Praha: Slovart, 2016. ISBN 9788075290472.
-
Olins, Wally. Corporate identity : making business strategy visible through design. London : Thames & Hudson, 1989. ISBN 0-500-27808-3.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.
|