Vyučující
|
-
Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
piktogramy, symboly logo, logotyp písmo a typografie ilustrace fotografie doplňující grafika vizuální motiv formát kompozice kontrast, rytmus tvar a barva
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Exkurze
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 90 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 100 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní orientace v grafickém designu, typografii, ilustraci, použití fotografie |
vnímat oborové přesahy (animace, motion design, fotografie, nové technologie a software) |
vnímat oborové přesahy (animace, motion design, fotografie, nové technologie a software) |
základní orientace v grafickém designu, typografii, ilustraci, použití fotografie |
Student ovládá tyto dovednosti: v kresbě (symboly, stylizace), kompozici písma a obrazu (značka, logotyp, layout jednoduchých tiskovin) a plní úkoly související s aplikací písma a obrazu v jednotlivých kategoriích grafického designu. |
Student ovládá tyto dovednosti: v kresbě (symboly, stylizace), kompozici písma a obrazu (značka, logotyp, layout jednoduchých tiskovin) a plní úkoly související s aplikací písma a obrazu v jednotlivých kategoriích grafického designu. |
Odborné dovednosti |
---|
představit kvalitní portfolio s pracemi z oblasti grafického designu nebo příbuzných výtvarných a designérských oborů |
představit kvalitní portfolio s pracemi z oblasti grafického designu nebo příbuzných výtvarných a designérských oborů |
Schopnost rozvíjet a prohlubovat dovednosti naplnit grafickými realizacemi proces individuálního, tvůrčího přístupu k tématu |
Schopnost rozvíjet a prohlubovat dovednosti naplnit grafickými realizacemi proces individuálního, tvůrčího přístupu k tématu |
navrhnout grafickou značku funkčně používat typografii pracovat s barvami v grafickém designu vytvořit nosný vizuální motiv vytvořit rešerši k dané problematice |
navrhnout grafickou značku funkčně používat typografii pracovat s barvami v grafickém designu vytvořit nosný vizuální motiv vytvořit rešerši k dané problematice |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat funkci písma a typografie |
popsat funkci písma a typografie |
popsat oborové přesahy grafického designu |
popsat oborové přesahy grafického designu |
popsat aplikaci ilustrace a fotografie v grafickém designu |
popsat aplikaci ilustrace a fotografie v grafickém designu |
vysvětlit vlastnosti formátu, kompozice v grafickém designu |
vysvětlit vlastnosti formátu, kompozice v grafickém designu |
popsat proces a strukturu zadání projektu |
popsat proces a strukturu zadání projektu |
vysvětlit metody úvodního průzkumu a analýzy problémů projektu |
vysvětlit základy použití barev |
vysvětlit metody úvodního průzkumu a analýzy problémů projektu |
vysvětlit základy použití barev |
objasnit vývoj od návrhu k testování makety, modelu |
objasnit vývoj od návrhu k testování makety, modelu |
popsat svůj pracovní postup |
popsat svůj pracovní postup |
popsat způsoby prezentace návrhu klientovi |
popsat způsoby prezentace návrhu klientovi |
Odborné dovednosti |
---|
použít funkčně písmo a typografii v návrhu |
použít funkčně písmo a typografii v návrhu |
mezioborová spolupráce |
mezioborová spolupráce |
aplikovat ilustrace a fotografie v návrhu |
aplikovat ilustrace a fotografie v návrhu |
analýza zadání a slabých míst projektu |
analýza zadání a slabých míst projektu |
testování makety, modelu v reálném prostředí a materiálech |
testování makety, modelu v reálném prostředí a materiálech |
pracovat s vlastnostmi formátu, kompozice v návrhu |
pracovat s vlastnostmi formátu, kompozice v návrhu |
navrhnout použití barev |
navrhnout použití barev |
prezentace návrhu |
prezentace návrhu |
dohled nad finální realizací projektu |
stanovit svůj pracovní postup |
stanovit svůj pracovní postup |
dohled nad finální realizací projektu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Známkou |
Známkou |
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
Lorenz, Martin. Flexible Visual Systems. Slanted Publishers, 2021. ISBN 978-3948440305.
-
Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
-
Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
-
Olins, Wally. Brand new: nová podoba značek. Praha: Slovart, 2016. ISBN 9788075290472.
-
Olins, Wally. Corporate identity : making business strategy visible through design. London : Thames & Hudson, 1989. ISBN 0-500-27808-3.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.
|