Předmět: Počítačové metody OB 2

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Počítačové metody OB 2
Kód předmětu KAGD/PMOB2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dosoudilová Jana, MgA.
Obsah předmětu
1. Základní dokument, seznámení s vektorem a vektorizací 2. Barvy v Illustrátoru, základní nástroje 3. Používané formáty, seznámení s křivkami a křivkováním 4. Rozšířené nástroje a efekty 5. Práce s písmem a typografií 6. Tvorba jednoduchého dokumentu, obraz a písmo 7. Práce s perem a štětci, tvorba vlastních štětců 8. Práce se stopami a symboly 9. Práce s knihovnami v Illustrátoru 10. Prolínání obrazu, přechody a mřížky 11. Průhlednost, živé efekty a grafické styly 12. 3D efekty a jejich použití 13. Práce s bitmapovou a vektorovou grafikou

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost využívat dostupné technologie a materiály . Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu k vystižení zadání Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu.
Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost využívat dostupné technologie a materiály . Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu k vystižení zadání Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu.
Odborné dovednosti
definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu popsat metody použité při zpracování úkolu zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením
definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu popsat metody použité při zpracování úkolu zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením
Výsledky učení
Odborné znalosti
samostatnost, kritické myšlení schopnost využívat dostupné technologie Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu k vystižení zadání student je schopen realizovat a obhájit svou ideu
samostatnost, kritické myšlení schopnost využívat dostupné technologie Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu k vystižení zadání student je schopen realizovat a obhájit svou ideu
Odborné dovednosti
rozvíjet kritické uvažování seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění koncepčně zpracovat zadané téma zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál
rozvíjet kritické uvažování seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění koncepčně zpracovat zadané téma zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Odborné dovednosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Rešerše
Rešerše
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: designové myšlení. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 9788025132456.
  • AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: formát. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 9788025129661.
  • HASHIMOTO, Alan. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 9788025121665.
  • LEA, Derek. Kreativní grafika: ilustrace, umělecké techniky a 3D kresby kombinující Photoshop s aplikacemi Illustrator, Poser, Painter, Cinema 4D a ZBrush. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978802513469.
  • PELÁNEK, Radek. Želví grafika: exkurze do programování, geometrie a umění. Brno : Computer Press, 2018. ISBN 9788025149058.
  • Steuer, Sharon. Mistrovství v Adobe Illustrator : tipy, efekty, kouzla. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1778-1.
  • WOOD, Brian. Adobe Illustrator CC: Ai: oficiální výukový kurz. Brno : Computer Press, 2017. ISBN 9788025148624.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr