Předmět: Počítačové metody GD 2

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Počítačové metody GD 2
Kód předmětu KAGD/PMGD2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základní dokument, seznámení s vektorem a vektorizací 2. Barvy v Illustrátoru, základní nástroje 3. Používané formáty, seznámení s křivkami a křivkováním 4. Rozšířené nástroje a efekty 5. Práce s písmem a typografií 6. Práce s pokročilou typografií a použití vektorizovaného obrazu 7. Práce s perem a štětci, tvorba vlastních štětců 8. Práce se stopami a symboly 9. Práce s knihovnami v Illustrátoru 10. Prolínání obrazu, přechody a mřížky 11. Průhlednost, živé efekty a grafické styly 12. 3D efekty a jejich použití 13. Práce s bitmapovou a vektorovou grafikou

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Rozlišovat mezi bitmapovou a vektorovou grafikou. Zvolit vhodný software k požadovanému úkolu.
Rozlišovat mezi bitmapovou a vektorovou grafikou. Zvolit vhodný software k požadovanému úkolu.
Odborné dovednosti
Použít program Adobe Photoshop a Adobe Illustrátor pro základní úkoly, využít jeho funkce. Přichystat si potřebný materiál pro plnění nastavených úkolů.
Použít program Adobe Photoshop a Adobe Illustrátor pro základní úkoly, využít jeho funkce. Přichystat si potřebný materiál pro plnění nastavených úkolů.
Výsledky učení
Odborné znalosti
vyjmenovat základní nástroje pro tvorbu vektorové grafiky vyjmenovat základní nástroje pro bitmapovou grafiku popsat rozdíl mezi vektorovým a bitmapovým softwarem popsat obsahové zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu popsat technické zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu
vyjmenovat základní nástroje pro tvorbu vektorové grafiky vyjmenovat základní nástroje pro bitmapovou grafiku popsat rozdíl mezi vektorovým a bitmapovým softwarem popsat obsahové zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu popsat technické zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu
Odborné dovednosti
využít aplikaci Adobe Photoshop v daném i vlastním projektu využít aplikaci Adobe Illustrator v daném i vlastním projektu navrhnout prezentaci vlastního projektu aplikovat vektorové formáty do bitmapowého softwaru vytvářet mockupy k prezentaci vytvořit logomanuál s využitím kombinací daných programů
využít aplikaci Adobe Photoshop v daném i vlastním projektu využít aplikaci Adobe Illustrator v daném i vlastním projektu navrhnout prezentaci vlastního projektu aplikovat vektorové formáty do bitmapowého softwaru vytvářet mockupy k prezentaci vytvořit logomanuál s využitím kombinací daných programů
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Doporučená literatura
  • AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: designové myšlení. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 9788025132456.
  • AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: formát. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 9788025129661.
  • HASHIMOTO, Alan. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 9788025121665.
  • Kolektiv. Oficiální výukový kurz Adobe Illustrátor CS6. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 9788025137925.
  • LEA, Derek. Kreativní grafika: ilustrace, umělecké techniky a 3D kresby kombinující Photoshop s aplikacemi Illustrator, Poser, Painter, Cinema 4D a ZBrush. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978802513469.
  • Steuer, Sharon. Mistrovství v Adobe Illustrator : tipy, efekty, kouzla. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1778-1.
  • WOOD, Brian. Adobe Illustrator CC: Ai: oficiální výukový kurz. Brno : Computer Press, 2017. ISBN 9788025148624.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr