Předmět: Ateliér Grafický design 7

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Ateliér Grafický design 7
Kód předmětu KAGD/MD7AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
- Katalog na zadané téma - Parafráze, transformace (přetvoření díla) - Zadání v rámci meziateliliérové spolupráce - fotografie, animace a pod. - Vlastní autorské projekty z oblasti grafického designu, které formulovali v přihlášce do magisterkého studia.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů, Exkurze
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 48 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Schopnost rozvíjet a prohlubovat znalosti oboru, naplnit grafickými realizacemi proces individuálního, tvůrčího přístupu k tématu. Prokázat profesní způsobilost způsobem myšlení, při vnímání oborových přesahů (animace, motion design, fotografie, nové technologie a software).
Schopnost rozvíjet a prohlubovat znalosti oboru, naplnit grafickými realizacemi proces individuálního, tvůrčího přístupu k tématu. Prokázat profesní způsobilost způsobem myšlení, při vnímání oborových přesahů (animace, motion design, fotografie, nové technologie a software).
Výsledky učení
- definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu
- definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu
Odborné dovednosti
vyhledávání informací o určité problematice na základě konkrétního požadavku
vyhledávání informací o určité problematice na základě konkrétního požadavku
generování co nejvíce nápadů na dané téma
generování co nejvíce nápadů na dané téma
schopnost kolektivně diskutovat na téma zadaného kreativního úkolu
schopnost kolektivně diskutovat na téma zadaného kreativního úkolu
schopnost kolektivní spolupráce při kreativním řešení zadaného úkolu
schopnost kolektivní spolupráce při kreativním řešení zadaného úkolu
schopnost dotáhnout projekt do realizované podoby
schopnost dotáhnout projekt do realizované podoby
search for information on a specific issue based on a specific request generating as many ideas as possible on a given topic the ability to discuss collectively on the topic of the creative assignment the ability to work collectively on a creative solution to an assignment the ability to bring a project to fruition
search for information on a specific issue based on a specific request generating as many ideas as possible on a given topic the ability to discuss collectively on the topic of the creative assignment the ability to work collectively on a creative solution to an assignment the ability to bring a project to fruition
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Exkurze
Exkurze
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Individuální práce studentů
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Časopisy Font, Graphis, Design Digest, Pixel, Grafické noviny, knihy Typografický manuál.
  • Dějiny grafického designu a pod.
  • V knihovně FMK je dostatek literatury ke studiu v oboru grafického designu.
  • web stránky na téma grafický design.
  • Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
  • Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
  • Müller Jens, Wiedemann Julius. Graphic design. Vol. 2 1960-today. Köln: Taschen, 2018. ISBN 978-3-8365-7037-4.
  • WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
  • WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr