Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Katalog na zadané téma - Parafráze, transformace (přetvoření díla) - Zadání v rámci meziateliliérové spolupráce - fotografie, animace a pod. - Vlastní autorské projekty z oblasti grafického designu, které formulovali v přihlášce do magisterkého studia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů, Exkurze
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 48 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Schopnost rozvíjet a prohlubovat znalosti oboru, naplnit grafickými realizacemi proces individuálního, tvůrčího přístupu k tématu. Prokázat profesní způsobilost způsobem myšlení, při vnímání oborových přesahů (animace, motion design, fotografie, nové technologie a software). |
Schopnost rozvíjet a prohlubovat znalosti oboru, naplnit grafickými realizacemi proces individuálního, tvůrčího přístupu k tématu. Prokázat profesní způsobilost způsobem myšlení, při vnímání oborových přesahů (animace, motion design, fotografie, nové technologie a software). |
Výsledky učení |
---|
- definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
- definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
Odborné dovednosti |
---|
vyhledávání informací o určité problematice na základě konkrétního požadavku |
vyhledávání informací o určité problematice na základě konkrétního požadavku |
generování co nejvíce nápadů na dané téma |
generování co nejvíce nápadů na dané téma |
schopnost kolektivně diskutovat na téma zadaného kreativního úkolu |
schopnost kolektivně diskutovat na téma zadaného kreativního úkolu |
schopnost kolektivní spolupráce při kreativním řešení zadaného úkolu |
schopnost kolektivní spolupráce při kreativním řešení zadaného úkolu |
schopnost dotáhnout projekt do realizované podoby |
schopnost dotáhnout projekt do realizované podoby |
search for information on a specific issue based on a specific request generating as many ideas as possible on a given topic the ability to discuss collectively on the topic of the creative assignment the ability to work collectively on a creative solution to an assignment the ability to bring a project to fruition |
search for information on a specific issue based on a specific request generating as many ideas as possible on a given topic the ability to discuss collectively on the topic of the creative assignment the ability to work collectively on a creative solution to an assignment the ability to bring a project to fruition |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Exkurze |
Exkurze |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Časopisy Font, Graphis, Design Digest, Pixel, Grafické noviny, knihy Typografický manuál.
-
Dějiny grafického designu a pod.
-
V knihovně FMK je dostatek literatury ke studiu v oboru grafického designu.
-
web stránky na téma grafický design.
-
Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
-
Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
-
Müller Jens, Wiedemann Julius. Graphic design. Vol. 2 1960-today. Köln: Taschen, 2018. ISBN 978-3-8365-7037-4.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.
|