Předmět: Ateliér Grafický design 4

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Ateliér Grafický design 4
Kód předmětu KAGD/MD4AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět rozvíjí schopnost použít písmo a typografii v grafickém návrhu a to v ateliérových experimentálních projektech i v zadáních s reálným klientem. Další okruh témat je grafický design a 3D. Písmo a typografie v tisku a v digitálním prostředí Design publikace (kniha, edice, časopis) Efemera (tištěná i digitální, leták, typografický plakát) Ekonomická publikace (samizdat, fanzin, ruční práce) Grafický design a 3D Packaging, modely, inscenace Materiály

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 52 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
používat získané znalosti z předchozích semestrů studia grafického designu
používat získané znalosti z předchozích semestrů studia grafického designu
popsat a zdůvodnit metody využití daného software definovat klíčové pojmy v oblasti grafického designu prokázat profesní způsobilost způsobem myšlení schopnost rozvíjet a prohlubovat znalosti v oboru
popsat a zdůvodnit metody využití daného software definovat klíčové pojmy v oblasti grafického designu prokázat profesní způsobilost způsobem myšlení schopnost rozvíjet a prohlubovat znalosti v oboru
Odborné dovednosti
aplikovat osvojené dovednosti z předchozích podmiňujících semestrů studia
aplikovat osvojené dovednosti z předchozích podmiňujících semestrů studia
dokáže pracovat s kompozicí písma a obrazu dokáže připravit prezentaci projektů orientuje se v problematice přesahu grafického designu do digitálního designu dokáže navrhnout informační design dokáže navrhnout grafický návod k dané problematice
dokáže pracovat s kompozicí písma a obrazu dokáže připravit prezentaci projektů orientuje se v problematice přesahu grafického designu do digitálního designu dokáže navrhnout informační design dokáže navrhnout grafický návod k dané problematice
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat základní parametry typografie: formátu, písma, fontu, sazby
popsat základní parametry typografie: formátu, písma, fontu, sazby
popsat strukturu knihy, časopisu, publikace
popsat strukturu knihy, časopisu, publikace
určit vizuální a obsahovou hierarchii publikace
určit vizuální a obsahovou hierarchii publikace
vysvětlit zásady návrhu orientačních systémů
vysvětlit zásady návrhu orientačních systémů
popsat rozdíly grafického designu pro tisk a digitální prostředí
popsat rozdíly grafického designu pro tisk a digitální prostředí
Odborné dovednosti
navrhnout koncept a design publikace
navrhnout koncept a design publikace
navrhnout orientační systém
navrhnout orientační systém
navrhnout obalový systém
navrhnout obalový systém
vyrobit maketu, model, prototyp, ověřit funkčnost
vyrobit maketu, model, prototyp, ověřit funkčnost
prezentovat a obhájit návrh
prezentovat a obhájit návrh
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Ambrose, Gavin. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
  • BLAŽEK, Filip. Typokniha: Průvodce tvorbou tiskovin. UMPRUM. 2020.
  • Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • Ellen Lupton. Design Is Storytelling. Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum. 2017.
  • Kocman, Jiří Hynek. Médium papír. Vyd. 2. Brno : Vutium, 2004. ISBN 8021426268.
  • M. Huebner, S. Ehmann, R. Klanten. Tactile: High Touch Visuals. Gestalten, 2007. ISBN 9783899552003.
  • Macháň, Josef. Obalová technika. Část I.. VOŠ obalové techniky a Střední škola, Štětí, 1999. ISBN 8090254012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr