Vyučující
|
-
Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět rozvíjí schopnost navrhnout vizuální styl jako funkční systém a to v ateliérových experimentálních projektech i v zadáních s reálným klientem. Dalším okruhem témat jsou orientační systémy a navigace. Vizuální styl, vizuální identita Flexibilní vizuální styl Vizuální styl jako systém Firemní styl, značka Orientační/navigační systémy v interiéru a exteriéru Expozice, výstava Typografie a grafika aplikovaná v materiálech Grafický design v okolním prostředí, krajině, architektuře
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Exkurze
- 2 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 48 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
dokáže používat získané znalosti z prvních dvou semestrů studia grafického designu ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu dokáže analyzovat problémy týkající se návrhu zní kvalitní příklady v řešení v rámci grafického i designu |
dokáže používat získané znalosti z prvních dvou semestrů studia grafického designu ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu dokáže analyzovat problémy týkající se návrhu zní kvalitní příklady v řešení v rámci grafického i designu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat osvojené dovednosti z předchozích podmiňujících semestrů studia dovede provést výzkum dané problematiky dokáže provést rešerši v dané problematice dovede definovat cíle projektu dovede navrhnout kreativní řešení s využitím potřebného software dokáže odprezentovat výsledný návrh |
aplikovat osvojené dovednosti z předchozích podmiňujících semestrů studia dovede provést výzkum dané problematiky dokáže provést rešerši v dané problematice dovede definovat cíle projektu dovede navrhnout kreativní řešení s využitím potřebného software dokáže odprezentovat výsledný návrh |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientuje se v problematice grafického designu orientuje se v problematice a pojmech digitálního designu umí provést rešerši na dané téma definuje klíčové pojmy v oblasti vizuální komunikace |
orientuje se v problematice grafického designu orientuje se v problematice a pojmech digitálního designu umí provést rešerši na dané téma definuje klíčové pojmy v oblasti vizuální komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout grafickou značku |
navrhnout grafickou značku |
používat funkčně typografii |
používat funkčně typografii |
pracovat s barvami v grafickém designu |
pracovat s barvami v grafickém designu |
vytvořit nosný vizuální motiv |
vytvořit nosný vizuální motiv |
navrhnout systém vizuálního stylu |
navrhnout systém vizuálního stylu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Odborné dovednosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Ellen Lupton. Design Is Storytelling. Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum. 2017.
-
Lorenz, Martin. Flexible Visual Systems. Slanted Publishers, 2021. ISBN 978-3948440305.
-
Olins, Wally. Brand new: nová podoba značek. Praha: Slovart, 2016. ISBN 9788075290472.
-
Olins, Wally. Corporate identity : making business strategy visible through design. London : Thames & Hudson, 1989. ISBN 0-500-27808-3.
|