Předmět: Počítačové metody GD 2

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Počítačové metody GD 2
Kód předmětu KAGD/MD2PM
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Předmět zahrnuje seznámení s bitmapovými editory a vektorovými editory, zejména Adobe Photoshop a Adobe Illustrátor. Předmět zahrnuje prezentaci a srovnání s jinými editory. Předmět zahrnuje soustavné procvičování daných funkcí, tak aby byl schopen je použít v konkrétních úkolech.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Předpoklady
Odborné znalosti
Rozlišovat mezi bitmapovou a vektorovou grafikou. Zvolit vhodný software k požadovanému úkolu.
Rozlišovat mezi bitmapovou a vektorovou grafikou. Zvolit vhodný software k požadovanému úkolu.
Odborné dovednosti
Použít program Adobe Photoshop a Adobe Illustrátor pro základní úkoly, využít jeho funkce. Přichystat si potřebný materiál pro plnění nastavených úkolů.
Použít program Adobe Photoshop a Adobe Illustrátor pro základní úkoly, využít jeho funkce. Přichystat si potřebný materiál pro plnění nastavených úkolů.
Výsledky učení
Odborné znalosti
vyjmenovat základní nástroje pro tvorbu vektorové grafiky vyjmenovat základní nástroje pro bitmapovou grafiku popsat rozdíl mezi vektorovým a bitmapovým softwarem popsat obsahové zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu popsat technické zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu
vyjmenovat základní nástroje pro tvorbu vektorové grafiky vyjmenovat základní nástroje pro bitmapovou grafiku popsat rozdíl mezi vektorovým a bitmapovým softwarem popsat obsahové zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu popsat technické zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu
Odborné dovednosti
využít aplikaci Adobe Photoshop v daném i vlastním projektu využít aplikaci Adobe Illustrator v daném i vlastním projektu navrhnout prezentaci vlastního projektu aplikovat vektorové formáty do bitmapowého softwaru vytvářet mockupy k prezentaci vytvořit logomanuál s využitím kombinací daných programů
využít aplikaci Adobe Photoshop v daném i vlastním projektu využít aplikaci Adobe Illustrator v daném i vlastním projektu navrhnout prezentaci vlastního projektu aplikovat vektorové formáty do bitmapowého softwaru vytvářet mockupy k prezentaci vytvořit logomanuál s využitím kombinací daných programů
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Odborné dovednosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • Fiell, Charlotte. Graphic design now. Köln : Taschen, 2005. ISBN 382284778X.
  • Gavin Ambrose/Paul Harris. DESIGNOVÉ MYŠLENÍ. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
  • Gavin Ambrose/Paul Harris. Formát Grafický design. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2966-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr