Předmět: Kresebná praktika 4

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Kresebná praktika 4
Kód předmětu KAGD/KRES4
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kožušková Lívia, Mgr. art. ArtD.
Obsah předmětu
1. - 2. Lineární a objemové zobrazení objektu, modelu umístěného v perspektivě. Rozvíjení nabytých znalostí ze zimního semestru. Jedno a dvouúběžníková perspektiva. Vnímání prostoru, kompozice v prostoru. 3. - 4. Modelace světlo a stín. Objektové zobrazování. Od celku k detailu. Schopnost zjednodušit složitější, komplexní objekt, model do jednoduchých tvarů a naopak. Názorné uchopení kompozičních principů v kresbě. 5. - 6. Kresba objektu v prostoru, model. Nová barevná řešení. Přenesení principů trojrozměrného světa do 2D plochy. Objektové zobrazení, pochopení principů zobrazování obketů, lze uplatnit iv kresbě modelu. Od složitého ke snadnému a naopak. Přepsání složitých tvarů - figura, objekt, model do jednodušších kubických tvarů v alternativních barevných řešeních. 7. - 8. Symboly, znaky a tvarová psychologie v předmětném zobrazení v kresbě a v designu. Kresba podle modelu, uložení objektu v prostoru. Práce s tvarovou diverzitou. Zjednodušování složitých tvarů do plochy. 9. - 10. Kresba podle modelu, objektové zobrazování. Pochopení základních kánonů, principů zobrazování lidského těla a jejich uplatnění v designu a navrhování. Forma zobrazování člověka je stavebním kamenem v pochopení fungování předmětného světa. Schopnost studenta správně nahlížet na okolní svět prostřednictvím znalostí z tématu kresba ve formě práce s nástrojem, mu dává prostor skutečně vidět, ne jen se dívat. 11. - 12. Kresba podle modelu. Reálný vs. iluzivní prostor. Jeho kreativním využitím v kresbě se student stává tvůrcem, kreátorem. Přináší vlastní pohled na zobrazovaný objekt., model. Pochopení zobrazení modelu v prostoru za pomoci znalostí perspektivy a kompozice jako základního stavebního kamene. Iluzivní prostor jako jiná forma zobrazované reality. 13. Kresba objektu, modelu umístěného v prostoru. Shrnutí poznatků o lineární i objemové kresbě. Světlo, stín. Barva. Kompozice, perspektiva. Symbol v kresbě, kánony, reálný vs. Iluzivní prostor.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Předpoklady
Odborné znalosti
- dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru a taky části lidské postavy, detaily, portrét. - základní pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. - základní pochopení principů perspektivy. - dokáže přečíst a popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. - je schopen charakterizovat a následně kresebně popsat člověka (figuru), pro začátek jeho části v prostoru.
- dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru a taky části lidské postavy, detaily, portrét. - základní pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. - základní pochopení principů perspektivy. - dokáže přečíst a popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. - je schopen charakterizovat a následně kresebně popsat člověka (figuru), pro začátek jeho části v prostoru.
Odborné dovednosti
- dokáže základní poznatky z anatomie (zvíře, člověk) a prostorového zobrazování aplikovat do navazující výuky v kresbě. - dokáže do maximální možné míry proporčně a anatomicky správně zakreslit člověka. - Práce s prostorem a perspektivou, aplikace, pochopení rovin zobrazování. - Ověřování v praxi a procvičováním. - Základní dovednosti v kresbě, práce se světlem a stínem, jejich aplikace v praxi, v práci s linií a plochou. - Ověřování základních dovedností v práci s barvou, její aplikace v praxi.
- dokáže základní poznatky z anatomie (zvíře, člověk) a prostorového zobrazování aplikovat do navazující výuky v kresbě. - dokáže do maximální možné míry proporčně a anatomicky správně zakreslit člověka. - Práce s prostorem a perspektivou, aplikace, pochopení rovin zobrazování. - Ověřování v praxi a procvičováním. - Základní dovednosti v kresbě, práce se světlem a stínem, jejich aplikace v praxi, v práci s linií a plochou. - Ověřování základních dovedností v práci s barvou, její aplikace v praxi.
Výsledky učení
Odborné znalosti
- Zobrazení objektů živé a neživé přírody v prostoru.
- Zobrazení objektů živé a neživé přírody v prostoru.
- Zásady a jejich osvojeni při zobrazování předloženého modelu. Prostor ve figuře.
- Zásady a jejich osvojeni při zobrazování předloženého modelu. Prostor ve figuře.
- Objekt v prostoru, pochopení jednoduché i složité perspektivy předloženého modelu.
- Objekt v prostoru, pochopení jednoduché i složité perspektivy předloženého modelu.
- osvojení si a budováni znalostí - světlo a stín, tvarová psychologie, práce s barvou. 3D zobrazování do 2D plochy.
- osvojení si a budováni znalostí - světlo a stín, tvarová psychologie, práce s barvou. 3D zobrazování do 2D plochy.
- Osvojení si výrazových prostředků kresby, linie, objem, proporce a kompozice jejích rozvíjení v navazující výukce.
- Osvojení si výrazových prostředků kresby, linie, objem, proporce a kompozice jejích rozvíjení v navazující výukce.
- Následné osvojení a prohloubení vlastního dynamického kresebného stylu v oblasti kresebné lineární i objemové perspektivy objektu i modelu.
- Následné osvojení a prohloubení vlastního dynamického kresebného stylu v oblasti kresebné lineární i objemové perspektivy objektu i modelu.
Odborné dovednosti
- Praktické využitie získaných znalostí z předmětného zobrazovania okolitého sveta, v designu, navrhovaní aj v ostatních odborech. Cibrenie oko-ruky študenta.
- Praktické využitie získaných znalostí z předmětného zobrazovania okolitého sveta, v designu, navrhovaní aj v ostatních odborech. Cibrenie oko-ruky študenta.
- Schopnost ve výsledku nadobudnout figurálního ako aj nefiguratívního zobrazovaní předmětného světa.
- Schopnost ve výsledku nadobudnout figurálního ako aj nefiguratívního zobrazovaní předmětného světa.
- Schopnosť zjednodušovania komplikovaných tvarů.
- Schopnosť zjednodušovania komplikovaných tvarů.
- Pozdější praktické použití ve vlastní tvorbě a navrhování, v designu i ve fotografii. Student dokáže transformovat trojrozměrný předmět, model do lineární i stínované kresby, při zachování harmonie všech částí celku.
- Pozdější praktické použití ve vlastní tvorbě a navrhování, v designu i ve fotografii. Student dokáže transformovat trojrozměrný předmět, model do lineární i stínované kresby, při zachování harmonie všech částí celku.
- Student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku.
- Student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Odborné dovednosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr