Předmět: Ateliér Grafický design 8

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Ateliér Grafický design 8
Kód předmětu KAGD/AT8
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
Obsah předmětu
1. - 4. design ve virtuálním prostoru 5. workshop s odborníkem z praxe (nebo z jiné vysoké školy) 6. - 9. sociálně-kritický zaměřený projekt 10. -13 . grafický návrh a kompletní sazba školního časopisu

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 48 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 48 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Je schopen samostatně tvořit návrhy projektů zejména z oblasti grafického designu. Předpokládá se znalost typografických pravidel a potřebných grafických softwarů.
Je schopen samostatně tvořit návrhy projektů zejména z oblasti grafického designu. Předpokládá se znalost typografických pravidel a potřebných grafických softwarů.
Výsledky učení
- definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu
- definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu
Odborné dovednosti
- navrhuje webovou grafiku - umí spolupracovat na realizaci s dalšími studenty - navrhuje projekty se sociálně-kritickým zaměřením - řeší komplexní úkoly z oblasti publikačního designu - dokáže vhodně zkombinovat obrazovou část s typografickou
- navrhuje webovou grafiku - umí spolupracovat na realizaci s dalšími studenty - navrhuje projekty se sociálně-kritickým zaměřením - řeší komplexní úkoly z oblasti publikačního designu - dokáže vhodně zkombinovat obrazovou část s typografickou
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • časopisy např. Font, Designum, Slanted, Eye, Print Magazine, Creative Review, IdN. .
  • je zadávána individuálně podle charakteru úkolů.
  • Itkonen Marjata (concept). Resolutions REsponsibility in graphic design. Helsinky: Aalto University, 2013.
  • KESSELS, Kramer. Advertising for people who don?t like advertising. London: Laurence King Publishing, 2012. ISBN 978-178067 320 2.
  • Krug Steve. Webdesign. Nenuťte uživatele přemýšlet!. Brno: Computer Press, 2006.
  • Müller Jens, Wiedemann Julius. Graphic design. Vol. 2 1960-today. Köln: Taschen, 2018. ISBN 978-3-8365-7037-4.
  • PATER Ruben. Politics of Design. BIS Publishers B. V., 2016. ISBN 978 90 6369 422 7.
  • Poulin Richard. Jazyk grafického designu.. Praha: Slovart, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr