Vyučující
|
-
Spružinová Michaela, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student je schopen samostatně nebo v týmu řešit náročnější designérské projekty. Student získá potřebné dovednosti k vytvoření přehledné a esteticky kvalitní prezentace svého návrhu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- začlenit do své práce širší škálu materiálů - samostatně zpracovat zadané téma - kombinovat složitější technologie zpracování skla, jako je například tavená plastika (modelování, výroba formy, technologické výpočty objemů materiálu, stanovení teplotní křivky pro komorové pece) - cíleně pracovat s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - rozvíjet kritické uvažování - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu - komunikovat téma v cizím jazyce - definovat postup výroby svého projektu |
- začlenit do své práce širší škálu materiálů - samostatně zpracovat zadané téma - kombinovat složitější technologie zpracování skla, jako je například tavená plastika (modelování, výroba formy, technologické výpočty objemů materiálu, stanovení teplotní křivky pro komorové pece) - cíleně pracovat s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - rozvíjet kritické uvažování - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu - komunikovat téma v cizím jazyce - definovat postup výroby svého projektu |
Odborné dovednosti |
---|
- koncepčně zpracovat zadané téma - realizovat komplikovanější projekty, které mohou být prezentovány i ve veřejném prostoru - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
- koncepčně zpracovat zadané téma - realizovat komplikovanější projekty, které mohou být prezentovány i ve veřejném prostoru - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- začlenit do své práce širší škálu materiálů |
- začlenit do své práce širší škálu materiálů |
- samostatně zpracovat zadané téma |
- samostatně zpracovat zadané téma |
- kombinovat složitější technologie zpracování skla, jako je například tavená plastika (modelování, výroba formy, technologické výpočty objemů materiálu, stanovení teplotní křivky pro komorové pece) |
- kombinovat složitější technologie zpracování skla, jako je například tavená plastika (modelování, výroba formy, technologické výpočty objemů materiálu, stanovení teplotní křivky pro komorové pece) |
- cíleně pracovat s širším kontextem tvorby v designu a volném umění |
- cíleně pracovat s širším kontextem tvorby v designu a volném umění |
- rozvíjet kritické uvažování |
- rozvíjet kritické uvažování |
- verbálně formulovat své koncepční řešení tématu |
- verbálně formulovat své koncepční řešení tématu |
- komunikovat téma v cizím jazyce |
- komunikovat téma v cizím jazyce |
- definovat postup výroby svého projektu |
- definovat postup výroby svého projektu |
Odborné dovednosti |
---|
- koncepčně zpracovat zadané téma |
- koncepčně zpracovat zadané téma |
- realizovat komplikovanější projekty, které mohou být prezentovány i ve veřejném prostoru |
- realizovat komplikovanější projekty, které mohou být prezentovány i ve veřejném prostoru |
- zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
- zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu |
- technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
- technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
- připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
- připravit prezentaci svých dosažených výsledků |
- připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
- připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
FISCHER, Lucy. Art Direction & Production design. London, 2015. ISBN 9780813564357.
-
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada, ed., PAUKNEROVÁ, Pavla, ed. a ŘÍHA, Cyril, ed. Tam a zpátky: současný design, architektura a urbanismus.. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2015.
-
Lamač, Miroslav. Myšlenky moderních malířů : od Cézanna po Dalího. 4., přeprac. vyd. Praha : Odeon, 1989. ISBN 8020700870.
-
Langhamer, Antonín. Legenda o českém skle. Tigris Zlín, 1999. ISBN 80-86062-02-3.
-
MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh: čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu. Brno. 2012.
-
Petrová, Sylva. České sklo. Praha. 2018.
-
ZUIDERVAART, Lambert. Art in Public. Cambridge: University Press, 2011. ISBN 9780521112741.
-
ZUIDERVAART, Lambert. Umění a sociální transformace. Ústí nad Labem: FUD UJEP, 2015. ISBN 9788074149795.
|