Vyučující
|
-
Stanický Petr, prof. MgA. MFA
|
Obsah předmětu
|
Předmět vede k výchově odborníka v oblasti designu skla s přesahem do architektury. Studium je zaměřeno na samostatnou tvorbu studenta, který bude schopen jak vlastní ateliérové produkce, tak plnohodnotné práce ve sklářském průmyslu. Cílem předmětu je identifikace oblastí zájmu a stanovení dlouhodobého rozvojového záměru každého studenta, prohloubení znalostí a dovedností ve zvolené oblasti. Tvorba experimentálních a novátorských řešení, i řešení určených k realizaci, vždy přímo souvisejících s charakterem daného projektu. 1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelu kolekce, produktové sady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student přebírá zodpovědnost a iniciativu za svůj další rozvoj, cvičení menšího rozsahu i komplexně pojaté projekty definuje samostatně po konzultaci s pedagogem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- definovat své individuální téma magisterské práce a současně je schopen zpracovat druhé (ateliérové) zadání - ověřit si možné potencionality zvoleného tématu a to jak v praktické tak i v koncepční části - provést důkladnou analýzu svých schopností, které vedou k úspěšnému koncepčnímu a technologickému řešení diplomové práce - prezentovat své výsledky v institucionálním prostoru jako ja například galerie - vytvořit adekvátní adjustaci svých dosažených výsledků - odprezentovat kompletní sadu vizuálních i textových materiálů potřebných pro prezentaci ateliéru |
- definovat své individuální téma magisterské práce a současně je schopen zpracovat druhé (ateliérové) zadání - ověřit si možné potencionality zvoleného tématu a to jak v praktické tak i v koncepční části - provést důkladnou analýzu svých schopností, které vedou k úspěšnému koncepčnímu a technologickému řešení diplomové práce - prezentovat své výsledky v institucionálním prostoru jako ja například galerie - vytvořit adekvátní adjustaci svých dosažených výsledků - odprezentovat kompletní sadu vizuálních i textových materiálů potřebných pro prezentaci ateliéru |
Odborné dovednosti |
---|
- koncepčně zpracovat zadané a individuálně zvolené téma - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu - zpracovat podklady, na jejichž základě je schopen dokomunikovat výrobu se subdodavatelem (partnerské firmy, speciální výroby) - adekvátně adjustovat realizované dílo v souvislosti s definovaným prostorem |
- koncepčně zpracovat zadané a individuálně zvolené téma - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu - zpracovat podklady, na jejichž základě je schopen dokomunikovat výrobu se subdodavatelem (partnerské firmy, speciální výroby) - adekvátně adjustovat realizované dílo v souvislosti s definovaným prostorem |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- definovat své individuální téma magisterské práce a současně je schopen zpracovat druhé (ateliérové) zadání - ověřit si možné potencionality zvoleného tématu a to jak v praktické tak i v koncepční části - provést důkladnou analýzu svých schopností, které vedou k úspěšnému koncepčnímu a technologickému řešení diplomové práce - prezentovat své výsledky v institucionálním prostoru jako ja například galerie - vytvořit adekvátní adjustaci svých dosažených výsledků - odprezentovat kompletní sadu vizuálních i textových materiálů potřebných pro prezentaci ateliéru |
- definovat své individuální téma magisterské práce a současně je schopen zpracovat druhé (ateliérové) zadání - ověřit si možné potencionality zvoleného tématu a to jak v praktické tak i v koncepční části - provést důkladnou analýzu svých schopností, které vedou k úspěšnému koncepčnímu a technologickému řešení diplomové práce - prezentovat své výsledky v institucionálním prostoru jako ja například galerie - vytvořit adekvátní adjustaci svých dosažených výsledků - odprezentovat kompletní sadu vizuálních i textových materiálů potřebných pro prezentaci ateliéru |
Odborné dovednosti |
---|
Anglicky Eva - koncepčně zpracovat zadané a individuálně zvolené téma - to conceptually process an assigned and individually chosen topic Dolu Upravit Smazat - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu - zpracovat podklady, na jejichž základě je schopen dokomunikovat výrobu se subdodavatelem (partnerské firmy, speciální výroby) - adekvátně adjustovat realizované dílo v souvislosti s definovaným prostorem |
Anglicky Eva - koncepčně zpracovat zadané a individuálně zvolené téma - to conceptually process an assigned and individually chosen topic Dolu Upravit Smazat - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu - zpracovat podklady, na jejichž základě je schopen dokomunikovat výrobu se subdodavatelem (partnerské firmy, speciální výroby) - adekvátně adjustovat realizované dílo v souvislosti s definovaným prostorem |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Adams, Steven. Hnutí uměleckých řemesel. Praha, Svojtka a Vašut, 1099. ISBN 80-7180-254-9.
-
FISCHER, Lucy. Art Direction & Production design. London, 2015. ISBN 9780813564357.
-
Hoffman, Jens. Show Time: The 50 most influental exhibitions of contemporary art. D.A.P. / Distributed Art Publishers, Inc., 2014. ISBN 9780500239117.
-
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada, ed., PAUKNEROVÁ, Pavla, ed. a ŘÍHA, Cyril, ed. Tam a zpátky: současný design, architektura a urbanismus.. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2015.
-
KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
-
LEWRICK, Michael, Patrick LINK a Larry J. LEIFER. The design thinking toolbox: a guide to mastering the most popular and valuable innovation methods.. New Jersey, 2020. ISBN 978-1-119-62919-1.
-
MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh: čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu. Brno. 2012.
-
Oldknow, Tina. Voices of Contemporary Glass: The Heineman Collection. New York, 2009. ISBN 978-1555953140.
-
Petrová, Sylva. České sklo. Praha, 2001.
|