Předmět: Ateliér Sklo 4

» Seznam fakult » FMK » KADS
Název předmětu Ateliér Sklo 4
Kód předmětu KADS/AT4
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Spružinová Michaela, MgA.
Obsah předmětu
Stručná anotace předmětu Předmět rozvíjí znalosti a dovednosti studenta, které získal v předchozím studiu na větších, komplexnějších úkolech. Je zaměřen především na současné umění a materiál skla. Ateliér se věnuje cílenému uměleckému vyjádření na multidisciplinární úrovni. Neklade důraz na české sklářské řemeslné postupy, ale naopak se snaží etablovat svébytný postkonceptuální názor, který je stěžejním bodem procesu tvorby. Důraz je kladen na konceptuální uchopení zadaného tématu. 1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student je schopen samostatně nebo v týmu řešit náročnější designérské projekty. Student získá potřebné dovednosti k vytvoření přehledné a esteticky kvalitní prezentace svého návrhu.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 52 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- začlenit do své práce širší škálu materiálů - samostatně zpracovat zadané téma - kombinovat složitější technologie zpracování skla, jako je například tavená plastika (modelování, výroba formy, technologické výpočty objemů materiálu, stanovení teplotní křivky pro komorové pece) - cíleně pracovat s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - rozvíjet kritické uvažování - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu - komunikovat téma v cizím jazyce - definovat postup výroby svého projektu
- začlenit do své práce širší škálu materiálů - samostatně zpracovat zadané téma - kombinovat složitější technologie zpracování skla, jako je například tavená plastika (modelování, výroba formy, technologické výpočty objemů materiálu, stanovení teplotní křivky pro komorové pece) - cíleně pracovat s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - rozvíjet kritické uvažování - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu - komunikovat téma v cizím jazyce - definovat postup výroby svého projektu
Odborné dovednosti
- koncepčně zpracovat zadané téma - realizovat komplikovanější projekty, které mohou být prezentovány i ve veřejném prostoru - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu
- koncepčně zpracovat zadané téma - realizovat komplikovanější projekty, které mohou být prezentovány i ve veřejném prostoru - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student je schopen samostatné realizace designérského projektu s využitím ergonomických a technologických znalostí. Student si ověří své komunikační schopnosti s odborníky z různých profesí a je způsobilý pracovat v týmu s vlastními kreativními přístupy včetně hledáním nekonvenčních forem a postupů. - začlenit do své práce širší škálu materiálů - samostatně zpracovat zadané téma - kombinovat složitější technologie zpracování skla, jako je například tavená plastika (modelování, výroba formy, technologické výpočty objemů materiálu, stanovení teplotní křivky pro komorové pece) - cíleně pracovat s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - rozvíjet kritické uvažování - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu - komunikovat téma v cizím jazyce - definovat postup výroby svého projektu
Student je schopen samostatné realizace designérského projektu s využitím ergonomických a technologických znalostí. Student si ověří své komunikační schopnosti s odborníky z různých profesí a je způsobilý pracovat v týmu s vlastními kreativními přístupy včetně hledáním nekonvenčních forem a postupů. - začlenit do své práce širší škálu materiálů - samostatně zpracovat zadané téma - kombinovat složitější technologie zpracování skla, jako je například tavená plastika (modelování, výroba formy, technologické výpočty objemů materiálu, stanovení teplotní křivky pro komorové pece) - cíleně pracovat s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - rozvíjet kritické uvažování - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu - komunikovat téma v cizím jazyce - definovat postup výroby svého projektu
Vyučovací metody
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • FISCHER, Lucy. Art Direction & Production design. London, 2015. ISBN 9780813564357.
  • HORÁK, Ondřej. Místa počinu. Praha, 2009. ISBN 9788025487754.
  • HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada, ed., PAUKNEROVÁ, Pavla, ed. a ŘÍHA, Cyril, ed. Tam a zpátky: současný design, architektura a urbanismus.. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2015.
  • Lamač, Miroslav. Myšlenky moderních malířů : od Cézanna po Dalího. 4., přeprac. vyd. Praha : Odeon, 1989. ISBN 8020700870.
  • Langhamer, Antonín. Legenda o českém skle. Tigris Zlín, 1999. ISBN 80-86062-02-3.
  • MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh: čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu. Brno. 2012.
  • Petrová, Sylva. České sklo. Praha. 2018.
  • PETŘÍČEK, Miroslav. Myšlení obrazem. Praha: Hermann a synové, 2009. ISBN 9788087054185.
  • ZUIDERVAART, Lambert. Art in Public. Cambridge: University Press, 2011. ISBN 9780521112741.
  • ZUIDERVAART, Lambert. Umění a sociální transformace. Ústí nad Labem: FUD UJEP, 2015. ISBN 9788074149795.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr