Předmět: Ateliér Sklo 3

» Seznam fakult » FMK » KADS
Název předmětu Ateliér Sklo 3
Kód předmětu KADS/AT3
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Spružinová Michaela, MgA.
Obsah předmětu
Cílem předmětu je kombinace přemýšlení nad reálným řemeslným řešením (kde je kladen důraz na realizovatelnost řešení) a konceptuální přístup použití řemeslných technik. Předmět je zaměřen na řemeslné postupy aplikované na postkonceptuální myšlení. Důraz je kladen na konceptuální uchopení zadaného tématu a zvládnutí řemeslných technik. Předmět se zaměřuje jak na navrhování konceptů, tak na řemeslnou výrobu (řezání, rytí, broušení). 1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student používá získané znalosti pro komplexní řešení designérských projektů. Student je schopen zvolit pro konkrétní projekt vyšší obtížnosti optimální výrobní technologii a materiál při respektování základních ergonomických parametrů.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 52 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Samostatě zpracovat zadané úkoly na základě studia dané problematiky a konzultací s vyučujícím. Obhájit autorské řešení před komisí složenou z interních a externích odborníků z oboru.
Samostatě zpracovat zadané úkoly na základě studia dané problematiky a konzultací s vyučujícím. Obhájit autorské řešení před komisí složenou z interních a externích odborníků z oboru.
Výsledky učení
Student používá získané znalosti pro komplexní řešení designérských projektů. Student je schopen zvolit pro konkrétní projekt vyšší obtížnosti optimální výrobní technologii a materiál při respektování základních ergonomických parametrů.
Student používá získané znalosti pro komplexní řešení designérských projektů. Student je schopen zvolit pro konkrétní projekt vyšší obtížnosti optimální výrobní technologii a materiál při respektování základních ergonomických parametrů.
Odborné dovednosti
Brainstorming, moodboard, storyboard Konzultace nad rozpracovaným tématem Realizace pracovních modelů Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu Konzultace nad rozpracovaným tématem Vyhodnocení zadání
Brainstorming, moodboard, storyboard Konzultace nad rozpracovaným tématem Realizace pracovních modelů Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu Konzultace nad rozpracovaným tématem Vyhodnocení zadání
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • ? Art and Antiques, Neues Glass, Keramika a sklo, Sklář a Keramik. .
  • FISCHER, Lucy (ed. Art Direction & Production design. London: I. B. Tauris & Co.. 2015.
  • HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada, Pavla PAUKNEROVÁ a Cyril ŘÍHA. Tam a zpátky: současný design, architektura a urbanismus. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová. 2015.
  • KLASOVÁ, Milena. Libenský a Brychtová. Praha: Gallery. 2002.
  • KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
  • MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh: čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu. Brno. 2012.
  • Miller, Judith. Sklo 20. století. Noxi Bratislava, 2005. ISBN 80-89179-21-5.
  • Petrová, Sylva. České sklo. Praha. 2018.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr