Vyučující
|
-
Spružinová Michaela, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je získání dovedností a zkušeností potřebných pro tvorbu se sklem. Ateliér se věnuje cílenému uměleckému vyjádření na multidisciplinární úrovni. Předmět je zaměřen na základní dovednosti a přemýšlení v oboru, poznání materiálu, technologií i historie oboru a možnosti jejich uchopování v tvorbě. Předmět se také zaměřuje na zlepšení kresebných malířských a modelovacích schopností studenta prostřednictvím výtvarných etud. 1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student se orientuje v problematice základů metodiky designérské práce. Získané vědomosti týkající se problematiky prostorových kompozičních vztahů student dokáže aplikovat na konkrétní zadávané designérské projekty nižší náročnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu. |
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu. |
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu. |
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu. |
Odborné dovednosti |
---|
- rozvíjet kritické uvažování - seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - koncepčně zpracovat zadané téma - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
- rozvíjet kritické uvažování - seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - koncepčně zpracovat zadané téma - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- seznámit se s materiálovými vlastnostmi skla Student je schopen realizovat projekty většího rozsahu, přistupovat kriticky k řešené problematice. - seznámit se s technologickými postupy potřebnými ke zpracování zadaného tématu. - seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - rozvíjet kritické uvažování - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu - definovat postup výroby svého projektu - komunikovat téma v cizím jazyce |
- seznámit se s materiálovými vlastnostmi skla Student je schopen realizovat projekty většího rozsahu, přistupovat kriticky k řešené problematice. - seznámit se s technologickými postupy potřebnými ke zpracování zadaného tématu. - seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - rozvíjet kritické uvažování - verbálně formulovat své koncepční řešení tématu - definovat postup výroby svého projektu - komunikovat téma v cizím jazyce |
Student se orientuje v problematice základů metodiky designérské práce. Získané vědomosti týkající se problematiky prostorových kompozičních vztahů student dokáže aplikovat na konkrétní zadávané designérské projekty nižší náročnosti. |
Student se orientuje v problematice základů metodiky designérské práce. Získané vědomosti týkající se problematiky prostorových kompozičních vztahů student dokáže aplikovat na konkrétní zadávané designérské projekty nižší náročnosti. |
Odborné dovednosti |
---|
rozvíjet kritické uvažování - seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - koncepčně zpracovat zadané téma - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
rozvíjet kritické uvažování - seznámit se s širším kontextem tvorby v designu a volném umění - koncepčně zpracovat zadané téma - zařadit svou práci do kontextu současného umění a designu - technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál - připravit prezentaci svých dosažených výsledků - připravit veškeré podklady pro vizuální komunikaci zpracovaného tématu |
Vyučovací metody |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Drahotová,O. Historie sklářské výroby v Českých zemích I. díl. Academia Praha, 2005. ISBN 80-200-1287-7.
-
FISCHER, Lucy. Art Direction & Production design. London, 2015. ISBN 9780813564357.
-
Graham, G. Filosofie umění. Brno : Barriste and Principal, 2000. ISBN 80-85947-53-6.
-
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada, ed., PAUKNEROVÁ, Pavla, ed. a ŘÍHA, Cyril, ed. Tam a zpátky: současný design, architektura a urbanismus.. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2015.
-
Kirsch,R. a kol. Historie sklářské výroby v Českých zemích II. díl. Academia Praha, 2003. ISBN 80-200-1069-6.
-
Kol. autorů. New Glass: A Worldwide Survey. New York. 1979.
-
Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha, 2005.
-
KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
-
Langhamer, Antonín. Legenda o českém skle. Tigris Zlín, 1999. ISBN 80-86062-02-3.
-
LANGHAMER, Antonín. Sklo a světlo?150 let sklářské školy v Kamenickém Šenově. 1856. ISBN 8071010588.
-
MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh: čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu. Brno. 2012.
-
Petrová, Sylva. České sklo. Praha, 2001.
-
Pijoan, J. a kol. Dějiny umění, sv. 1-10. Praha : Odeon, 1991.
-
RICKE, Helmut. Czech Glass 1945?1980/Design in an Age of Adversity. Stuttgart, 2008. ISBN 9783897902176.
|