Vyučující
|
-
Kovařík Vladimír
-
Kovařík Vladimír, doc. M.A.
|
Obsah předmětu
|
- samostatná práce na zadaném úkolu - samostatná i kolektivní práce na ateliéru - komplexnější pojetí výtvarné tvorby, která je individuální dle pravidel, a která je platná pro jednotlivé výtvarné ateliéry
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu. |
Teoretická a praktická znalost základů designérské tvorby, fotografické tvorby, nebo grafického designu, předložení ukázky vlastního portfolia a prací zaměřených na zvolený obor, grafický design nebo reklamní fotografi a dalších designových oborů. |
Teoretická a praktická znalost základů designérské tvorby, fotografické tvorby, nebo grafického designu, předložení ukázky vlastního portfolia a prací zaměřených na zvolený obor, grafický design nebo reklamní fotografi a dalších designových oborů. |
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu. |
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu. |
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu. |
je seznámen se základy historie fotografie |
je seznámen se základy historie fotografie |
ovládá teoretické základy fotografické tvorby |
ovládá teoretické základy fotografické tvorby |
má představu o užití získaných informací v rámci své profese |
má představu o užití získaných informací v rámci své profese |
Odborné dovednosti |
---|
Ovládá základní informace o fotografické činnosti |
Ovládá základní informace o fotografické činnosti |
Je alespoň v základech schopen ovládat fotografickou techniku |
Je alespoň v základech schopen ovládat fotografickou techniku |
má základní schopnosti použití světelné techniky |
má základní schopnosti použití světelné techniky |
Ovládá alespoň jednoduché programy na posprodukci digitální fotografie |
Ovládá alespoň jednoduché programy na posprodukci digitální fotografie |
Má základní zanlosti užití světla v exteriéru |
Má základní zanlosti užití světla v exteriéru |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je schopen orientovat se ve zvoleném oboru. Je schopen interpretovat vhdonými prostředky dílčí úkoly a přinášet vlastní výtvarný názor a osobitost při řešení. |
Student je schopen orientovat se ve zvoleném oboru. Je schopen interpretovat vhdonými prostředky dílčí úkoly a přinášet vlastní výtvarný názor a osobitost při řešení. |
Student soustavně pracuje na rozvoji svých výtvarných dovedností. |
Student soustavně pracuje na rozvoji svých výtvarných dovedností. |
- define the key concepts forming the theoretical basis for the development of the task - justify the choice of technologies and materials used for the task - describe the methods used in the development of the assignment - justify the choice of the visualisation method - list the ethical issues involved in the solution |
- define the key concepts forming the theoretical basis for the development of the task - justify the choice of technologies and materials used for the task - describe the methods used in the development of the assignment - justify the choice of the visualisation method - list the ethical issues involved in the solution |
je zdokonalen v teoretických základech fotografické tvorby |
je zdokonalen v teoretických základech fotografické tvorby |
je více obeznámen s možnostmi aplikovat fotografii v rámci svého studijního oboru |
je více obeznámen s možnostmi aplikovat fotografii v rámci svého studijního oboru |
je lépe seznámen s užitím získaných informací v rámci své profese |
je lépe seznámen s užitím získaných informací v rámci své profese |
je lépe seznámen s fotografickou tvorbou |
je lépe seznámen s fotografickou tvorbou |
Odborné dovednosti |
---|
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
Je schopen ovládat příslušnou fotografickou techniku |
Je schopen ovládat příslušnou fotografickou techniku |
má schopnosti použití potřebnou světelnou techniku |
má schopnosti použití potřebnou světelnou techniku |
Má základní znalosti o využití světla v exteriéru |
Má základní znalosti o využití světla v exteriéru |
Ovládá programy použitelné v posprodukci digitální fotografie |
Ovládá programy použitelné v posprodukci digitální fotografie |
Ovládá alespoň částečně užití fotografie v rámci svého oboru |
Ovládá alespoň částečně užití fotografie v rámci svého oboru |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza uměleckého díla |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza uměleckého díla |
Doporučená literatura
|
-
Bruselský sen : československá účast na světové výstavě Expo 58 v Bruselu a životní styl první poloviny 60. let :[Galerie hlavního města Prahy, 14.5.2008-21.9.2008, Moravská galerie v Brně, 21.11.2009. [1. vyd.]. [Praha] : Arbor Vitae, 2008. ISBN 978-80-87164-03-7.
-
Edice knih Pro Lighting, všechny svazky, různé obrazové publikace, reklamní časopisy.
-
Je zadávána individuálně podle charakteru úkolu.
-
Adams, Steven. Hnutí uměleckých řemesel. Praha, Svojtka a Vašut, 1099. ISBN 80-7180-254-9.
-
Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
-
časopis. Domus.
-
časopis. Ottagono.
-
časopisy. Era, Architekt, Detail, Domus, El Croqius, Frame.
-
Drahotová, Olga. Historie sklářské výroby v českých zemích. Praha, Academia, 2005. ISBN 80-200-1287-7.
-
Fiell, Ch. a P. Designing the 21st Century. Koln : Taschen, 2003. ISBN 3-8228-5883-8.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
-
Langhamer, Antonín. Legenda o českém skle. Tigris Zlín, 1999. ISBN 80-86062-02-3.
-
Lemme, Arie. Art Deco. Praha, Svojtka a Vašut, 1997. ISBN 80-7180-248-4.
-
Miller, Judith. Sklo 20. století. 1. vyd. Bratislava : Noxi, 2005. ISBN 80-89179-21-5.
-
Miroslav Lamač. Myšlenky moderních malířů.
-
Neufert, Ernst. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, st. 2. české vyd., (35. německé vyd.). Praha : Consultinvest, 2000. ISBN 80-901486-6-2.
-
Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
-
Sparke, Penny. Století designu. Slovart Praha, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
-
Syrový, B. a kol. Architektura : svědectví doby. Praha : SNTL, 1987.
-
Vondruška, Vlastimil. Sklářství. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0261-4.
|