Předmět: Ateliér Digitální design 6

» Seznam fakult » FMK » KADD
Název předmětu Ateliér Digitální design 6
Kód předmětu KADD/AT6
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 15
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Prezentace rešerší, analýza zkoumané problematiky 3.-8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Konzultace prezentace výstupů 10. Prezentace výstupů a jejich vyhodnocení Prostřednictvím návrhu portfolia prací je student veden k reflexi dovedností a znalostí získaných během předchozího studia, definici vlastního zaměření a jeho výtvarné reprezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
  • Účast na výuce - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 335 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá a experimentuje se základními výtvarnými prostředky s cílem nalézat inovativní řešení. Vysoká úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost.
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá a experimentuje se základními výtvarnými prostředky s cílem nalézat inovativní řešení. Vysoká úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost.
Výsledky učení
Student prohloubí své výtvarné a designérské dovednosti, dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Je schopen samostatně zvládnout komplexní proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu.
Student prohloubí své výtvarné a designérské dovednosti, dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Je schopen samostatně zvládnout komplexní proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu.
zná základní principy vizuální komunikace
zná základní principy vizuální komunikace
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
Odborné dovednosti
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Allen, David. Mít vše hotovo : jak zvládnout práci i život a cítit se při tom dobře. Vyd. 1. V Brně : Jan Melvil, 2008. ISBN 978-80-903912-8-4.
  • Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
  • GALLO, Carmine. Mluv jako TED: 9 tajemství veřejné prezentace od nejlepších speakerů z TEDx konferencí. ISBN 9788026504535.
  • ROSENAU, M. D. Řízení projektů. Brno: Computer Press, 2003.
  • Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr