Vyučující
|
-
Pustina Kocí Irena, MgA. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
Skrze konkrétní ukázky českých a zahraničních rozhlasových feature se studenti seznámí s pružnými mantinely tohoto cross-žánru. Dotkneme se také podcastu (podcast jako forma i žánr). Skrze rozbory jednotlivých děl prohloubí studenti svou vnímavost pro akustičnost témat i situací. Celosemestrálním úkolem bude hledání vlastního námětu rozhlasového feature.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza uměleckého díla
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student dokáže: - definovat žánr "feature" - popsat specifika a zákonitosti žánru - vyjmenovat klíčové autory žánru rozhlasového feature - popsat historii vzniku žánru - definovat současné trendy v rozhlasové tvorbě - popsat různé struktury vedení vyprávění |
Student dokáže: - definovat žánr "feature" - popsat specifika a zákonitosti žánru - vyjmenovat klíčové autory žánru rozhlasového feature - popsat historii vzniku žánru - definovat současné trendy v rozhlasové tvorbě - popsat různé struktury vedení vyprávění |
Odborné dovednosti |
---|
Student umí: - správně určit žánr rozhlasového feature - vyjmenovat typické znaky tohoto žánru - aplikovat správnou teorii vyprávěcí struktury na konkrétním díle - vytvořit vlastní námět rozhlasového feature - analyzovat a popsat písemně či ústně konkrétní rozhlasové útvary s důrazem na žánr feature |
Student umí: - správně určit žánr rozhlasového feature - vyjmenovat typické znaky tohoto žánru - aplikovat správnou teorii vyprávěcí struktury na konkrétním díle - vytvořit vlastní námět rozhlasového feature - analyzovat a popsat písemně či ústně konkrétní rozhlasové útvary s důrazem na žánr feature |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
BRANŽOVSKÝ, J. Publicistická a umělecká stylizace skutečnosti, Sešit rozhlasové teorie. Praha, 1996.
-
HANÁČKOVÁ, A. Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990-2005: Poetika žánrů. Brno, JAMU, 2010.
|