Předmět: Dramaturgická dílna 2

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Dramaturgická dílna 2
Kód předmětu KAAV/DRD2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
Obsah předmětu
Zde představený manuál jako východisko pro skupinovou dramaturgickou analýzu od fáze psaní literárních podkladů po post-produkci. Manuál: -co - neboli téma filmu zformulované tak, aby vyjadřovalo konkrétní kontext filmu i jeho zobecnění -jak - forma filmu (žánr, styl, metoda) -proč - osobní motivace film točit a motivace společenská neboli čím by měl film oslovit veřejný kontext -struktura - odkud, přes co a kam se má vyprávět. Jestli nějak sevřeným rámcem (den, rok, časoprostor, postup určité činnosti) či se strukturou otevřenou typu koláže, mozaiky či bezprostředních významových vazeb z hlediska střihu a montáže. -kdo, kdy, kde - postavy, místa a čas filmu -konkretizace - stručný obsah filmu do jedné normostrany -příklad záběru - konkrétní záběr, situace, sekvence z filmu: popis z hlediska obsahu i formy jako příklad celkové podoby díla

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Analýza textu, Sebereflexe
Předpoklady
Odborné znalosti
Schopnost tvůrčí a průběžné práce v interaktivním kontextu skupinové dramaturgické analýzy.
Schopnost tvůrčí a průběžné práce v interaktivním kontextu skupinové dramaturgické analýzy.
Výsledky učení
Analytický přístup v rámci práce na audiovizuálním díle od psaní literárních podkladů až po post-produkci. Film jako kolektivní praxe a nikoliv jako výhradně osobní záležitost autora. Schopnost průběžné dramaturgické rozvahy nad vznikajícím filmem od počátečního nápadu až po dokončení snímku.
Analytický přístup v rámci práce na audiovizuálním díle od psaní literárních podkladů až po post-produkci. Film jako kolektivní praxe a nikoliv jako výhradně osobní záležitost autora. Schopnost průběžné dramaturgické rozvahy nad vznikajícím filmem od počátečního nápadu až po dokončení snímku.
Manuál dramaturgie: -co: téma -jak: forma -proč: důvod vzniku filmu -struktura: princip narativu -skica děje -postavy, místa a čas filmu -příklad záběru
Manuál dramaturgie: -co: téma -jak: forma -proč: důvod vzniku filmu -struktura: princip narativu -skica děje -postavy, místa a čas filmu -příklad záběru
Odborné dovednosti
Aplikovaná dramaturgie: -explikace -synopse -treatmentu -scénáře -montáže
Aplikovaná dramaturgie: -explikace -synopse -treatmentu -scénáře -montáže
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza textu
Analýza textu
Týmová práce
Sebereflexe
Sebereflexe
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Týmová práce
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Analýza textu
Analýza textu
Doporučená literatura
  • BRESSON, Robert. Poznámky o kinematografu. Praha, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
  • KRÁL, Petr. Groteska aneb Morálka šlehačkového dortu.. 1999. ISBN 80-7004-092-0.
  • MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Praha, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
  • MARTIN, Andrew. Mizanscéna a filmový styl. Praha, 2019. ISBN 978-80-7331-510-8.
  • NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu.. Praha: Akademie múzických umění v Praze., 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr