Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět formou konzultací řeší praktické problémy realizace absolventského filmu ve vztahu k vytvářené koncepci obrazové části filmu. Spolu se studenty hledá nejvhodnější realizovatelná řešení. Analyzuje podobné koncepty a na jejich příkladu vede studenta k široké polemice o obrazovém stvárnění. Ještě více hledá vztah mezi literární předlohou a její přenositelností do obrazu. Analyzuje výraz. Hluboce se řeší intermediální přenositelnost výrazu. Studenti hledají vztah obrazové dramaturgie k filmovému žánru. Analyzuje se vztah záměr - médium - divák.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má široké vědomosti o současném stavu snímací a záznamové techniky, formátech obrazu a orientuje se ve způsobech jejího použití. Získá teoretické vědomosti a praktické zkušenosti práce s kamerou a procvičí praktické komponování. |
Student má široké vědomosti o současném stavu snímací a záznamové techniky, formátech obrazu a orientuje se ve způsobech jejího použití. Získá teoretické vědomosti a praktické zkušenosti práce s kamerou a procvičí praktické komponování. |
Výsledky učení |
---|
Student je schopen po výtvarné, technické a organizační stránce zvládnout přípravu audiovizuálního díla v spolupráci s ostatními složkami výrobního štábu. |
Student je schopen po výtvarné, technické a organizační stránce zvládnout přípravu audiovizuálního díla v spolupráci s ostatními složkami výrobního štábu. |
Vyučovací metody |
---|
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
Beyond the screenplay: a dialectical aproach to dramaturgy. Mcfarland, 2012. ISBN 0786466030.
-
BOJANOVSKÝ, V. Základní principy osvětlování.
-
Box H.: Set Lighting Technician's Handbook. Film Lighting Equipment, Practice, and Electrical Distribution. Routledge,, 2017. ISBN 1138426156.
-
BROWN, B. Lighting. Focal Press. 2012. ISBN 978-0240807638.
-
CLEWE, B. Film Production Management: How to Budget, Organize and Successfully Shoot your Film. Routledge, 2017. ISBN 0415788757.
-
HONTHANER, B.W. The Complete Film Production Handbook. 2001. ISBN 0240804198.
-
Hopkins O. Jak číst architekturu. Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0373-7.
-
MILLERSON, G. Lighting for TV and Film,Routledge. 2015. ISBN 978-1138130128.
|