Vyučující
|
-
Bébarová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V semináři se studenti obeznámí se základními tendencemi a klíčovými osobnostmi současné asijské a latinskoamerické kinematografie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pravidelná účast na konzultacích s vedoucím závěrečné magisterské práce. Předpoklad všeobecné úrovně teoretických i praktických znalostí v daném oboru. Úspěšné absolvování a uzavření všech stupňů ateliérové výuky v magisterském studijním programu. |
Pravidelná účast na konzultacích s vedoucím závěrečné magisterské práce. Předpoklad všeobecné úrovně teoretických i praktických znalostí v daném oboru. Úspěšné absolvování a uzavření všech stupňů ateliérové výuky v magisterském studijním programu. |
Výsledky učení |
---|
Student*ka umí pracovat s textem. Student*ka umí definovat složky filmové řeči. Student*ka umí charakterizovat filmový styl. Student*ka umí popsat specifika filmové řeči a stylu daného díla. Student*ka umí uvažovat v kontextech. |
Student*ka umí pracovat s textem. Student*ka umí definovat složky filmové řeči. Student*ka umí charakterizovat filmový styl. Student*ka umí popsat specifika filmové řeči a stylu daného díla. Student*ka umí uvažovat v kontextech. |
Odborné dovednosti |
---|
Student*ka dovede napsat esej. Student*ka dovede vypracovat prezentaci. Student*ka dovede analyzovat filmový styl a řeč. Student*ka dovede rozlišit specifika filmového stylu různých děl. Student*ka dovede komparovat filmový styl různých děl. |
Student*ka dovede napsat esej. Student*ka dovede vypracovat prezentaci. Student*ka dovede analyzovat filmový styl a řeč. Student*ka dovede rozlišit specifika filmového stylu různých děl. Student*ka dovede komparovat filmový styl různých děl. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
rejze.cz, Cinema Scope, Sight and Sound, Cinepur, A2, 25fps, FantomFilm, Film a doba.
-
BORDWELL, David; THOMPSON, Kristin. Dějiny filmu.. AMU/Lid. Noviny. Praha, 2007.
-
Davis, Emilie William; Yueh-yu Yeh, Darrell. East Asian Screen Industries. Londýn : BFI, 2008.
-
HART, Stephen M. A. Companion to Latin American Film.. Tamesis. Woodbridge, 2004.
-
CHAUDHURI, Shohini. Contemporary World Cinema: Europe, the Middle East, East Asia and South Asia.. Edinburgh University Press. Edinburgh, 2005.
-
Langerová, Viera. Filmový zemepis. Kontinentálna Čína, HongKong, Tchajwan. Bratislava, 2009.
-
MES, Tom; SHARP, Jasper. The Midnight Eye Guide to New Japanese Film.. Stone Bridge Press. Berkeley, 2004.
-
ROSENBAUM, Jonathan; Saeed-Vafa, Mehrnaz. Abbas Kiarostami (Contemporary Film Directors).. University of Illinois Press. Chicago, 2003.
-
TAPPER, Richard. The New Iranian Cinema: Politics, Representation and Identity.. I. B. Tauris. London, 2002.
-
TEO, Stephen. Chinese Martial Arts Cinema: The Wuxia Tradition.. Edinburgh University Press. Edinburgh, 2009.
-
Vick, Tom. Asian Cinema: A Field Guide. New York : Harper Perennial, 2008.
|