Vyučující
|
-
Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
|
Obsah předmětu
|
Východiskem bude následující manuál a to v rámci rozhodnutí, zdali pro daný film volit žánrový či spíš neodvozený styl organicky vyplývající z ducha zamýšleného díla. Půjde o schopnost tvořit v linii tradice i v duchu jinakosti: -co jako téma -jak jako forma -struktura jako narace -proč jako opodstatnění vzniku filmu v mezinárodním společensko-mediálním kontextu a jako osobní autorská motivace ke vzniku daného filmu -kdo jako postavy filmu -kde jako místa filmu -kdy jako čas filmu -konkretizace jako obsah filmu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 120 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Schopnost a ochota studentů použít v průběhu práce na filmu jak zavedené dokumentární prostředky tak i případně metody analogické k postupům inscenovaným, literárním, performativním, výtvarným a dalším. |
Schopnost a ochota studentů použít v průběhu práce na filmu jak zavedené dokumentární prostředky tak i případně metody analogické k postupům inscenovaným, literárním, performativním, výtvarným a dalším. |
Výsledky učení |
---|
Seznámení studenta s tradičními i osobitými postupy v rámci vícekamerového cvičení a dokumentu a to v širších metodologických a myšlenkových souvislostech. |
Seznámení studenta s tradičními i osobitými postupy v rámci vícekamerového cvičení a dokumentu a to v širších metodologických a myšlenkových souvislostech. |
-teorie jako společenský fenomén -metodologie teorie -druhy filmové montáže -druhy zvukové post-produkce -kontext profesionální audiovizuální praxe |
-teorie jako společenský fenomén -metodologie teorie -druhy filmové montáže -druhy zvukové post-produkce -kontext profesionální audiovizuální praxe |
Odborné dovednosti |
---|
-teoretická diplomová práce jako společenský fenomén -aplikace teoretických metod -filmová montáž -zvuková post-produkce -jednání s profesionálním audiovizuálním kontextem |
-teoretická diplomová práce jako společenský fenomén -aplikace teoretických metod -filmová montáž -zvuková post-produkce -jednání s profesionálním audiovizuálním kontextem |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Hotové i rozpracované verze profesionálních filmů..
-
Borstin, Jon. Tajemství filmové řeči. Universum. ISBN 978-80-7617-619-5.
-
Bresson, R. Poznámky o kinematografu. Praha : Dauphin, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
-
Buňuel, L. Do posledního dechu. ISBN 80-903455-0-6.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 8071981737.
-
EJZENŠTEJN, Sergej. Paměti. Odeon. ISBN 01-010-88.
-
Epstein, J. Poetika obrazů. Praha : Herman a synové, 1997. ISBN 80-238-1138-X.
-
Fellini, F. Dělat film. ISBN 401-22-856.
-
Fleischer, Jan. To by mohl být film. ISBN 978-80-7331-156-8.
-
Godard, J. L. Príběh(y) filmu. ISBN 80-903678-2-8.
-
Godard, Jean-Luc. Texty a rozhovory. Jihlava, JSAF, 2005. ISBN 80-903513-6-0.
-
Juráček, P. Deník (1959 - 1974). ISBN 59-044-03.
-
K. P. Liessmann. Teorie nevzdělanosti. Academia Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.
-
Truffaut, F. Rozhovory Hitchcock Truffaut, ČSFÚ, Praha. 1987.
|