Předmět: Audiovizuální praktika Režie a scenáristika 9

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Audiovizuální praktika Režie a scenáristika 9
Kód předmětu KAAV/AV9RS
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
Obsah předmětu
Východiskem bude následující manuál a to v rámci rozhodnutí, zdali pro daný film volit žánrový či spíš neodvozený styl organicky vyplývající z ducha zamýšleného díla. Půjde o schopnost tvořit v linii tradice i v duchu jinakosti: -co jako téma -jak jako forma -struktura jako narace -proč jako opodstatnění vzniku filmu v mezinárodním společensko-mediálním kontextu a jako osobní autorská motivace ke vzniku daného filmu -kdo jako postavy filmu -kde jako místa filmu -kdy jako čas filmu -konkretizace jako obsah filmu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 120 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Schopnost a ochota studentů použít v průběhu práce na filmu jak zavedené dokumentární prostředky tak i případně metody analogické k postupům inscenovaným, literárním, performativním, výtvarným a dalším.
Schopnost a ochota studentů použít v průběhu práce na filmu jak zavedené dokumentární prostředky tak i případně metody analogické k postupům inscenovaným, literárním, performativním, výtvarným a dalším.
Výsledky učení
Seznámení studenta s tradičními i osobitými postupy v rámci vícekamerového cvičení a dokumentu a to v širších metodologických a myšlenkových souvislostech.
Seznámení studenta s tradičními i osobitými postupy v rámci vícekamerového cvičení a dokumentu a to v širších metodologických a myšlenkových souvislostech.
-teorie jako společenský fenomén -metodologie teorie -druhy filmové montáže -druhy zvukové post-produkce -kontext profesionální audiovizuální praxe
-teorie jako společenský fenomén -metodologie teorie -druhy filmové montáže -druhy zvukové post-produkce -kontext profesionální audiovizuální praxe
Odborné dovednosti
-teoretická diplomová práce jako společenský fenomén -aplikace teoretických metod -filmová montáž -zvuková post-produkce -jednání s profesionálním audiovizuálním kontextem
-teoretická diplomová práce jako společenský fenomén -aplikace teoretických metod -filmová montáž -zvuková post-produkce -jednání s profesionálním audiovizuálním kontextem
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • Hotové i rozpracované verze profesionálních filmů..
  • Borstin, Jon. Tajemství filmové řeči. Universum. ISBN 978-80-7617-619-5.
  • Bresson, R. Poznámky o kinematografu. Praha : Dauphin, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
  • Buňuel, L. Do posledního dechu. ISBN 80-903455-0-6.
  • Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 8071981737.
  • EJZENŠTEJN, Sergej. Paměti. Odeon. ISBN 01-010-88.
  • Epstein, J. Poetika obrazů. Praha : Herman a synové, 1997. ISBN 80-238-1138-X.
  • Fellini, F. Dělat film. ISBN 401-22-856.
  • Fleischer, Jan. To by mohl být film. ISBN 978-80-7331-156-8.
  • Godard, J. L. Príběh(y) filmu. ISBN 80-903678-2-8.
  • Godard, Jean-Luc. Texty a rozhovory. Jihlava, JSAF, 2005. ISBN 80-903513-6-0.
  • Juráček, P. Deník (1959 - 1974). ISBN 59-044-03.
  • K. P. Liessmann. Teorie nevzdělanosti. Academia Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.
  • Truffaut, F. Rozhovory Hitchcock Truffaut, ČSFÚ, Praha. 1987.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr