Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět Kamera 8 má za hlavní prioritu analyzovat noční světlo, koncepci světla, světelnou scénu, proměny světla a jeho využití ve filmové praxi. Studenti analyzují světlo přirozené noční ale i umělé a snaží se pochopit jeho dopady na vyvolanou emoci. V analytické části se snaží koncipovat vztah mezi použitím konkrétního tvaru nočního osvětlení a obrazovým výrazem. Toto pozorování je úzce spjato s analýzou využitelnosti tohoto pozorování v obrazové dramaturgii. Studenti řeší příkladové studie a v návaznosti na předmět AVP 8 je prakticky realizují. V předmětu se snaží koncipovat představu noční scény v konkrétním scenáři a její realizovatelnost. Analyzují dopady a možné variace příslušné koncepce. Mají taktéž povinnost úzce spolupracovat s režisérem a dramaturgem na absolventském projektu, vytvářejí představu o prostředích, seznamují se s práci filmového architekta. Vytvářejí barevnou stylizaci a fokusují se na význam barvy s pohledu výrazu. Analyzují malbu a její dopady na koncepci filmového obrazu z pohledu výrazových prostředkú: kompozice-barva-světlo-figura-gesto-symbol.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má široké vědomosti o současném stavu snímací a záznamové techniky, formátech obrazu a orientuje se ve způsobech jejího použití. Získá teoretické vědomosti a praktické zkušenosti práce s kamerou a procvičí praktické komponování. |
Student má široké vědomosti o současném stavu snímací a záznamové techniky, formátech obrazu a orientuje se ve způsobech jejího použití. Získá teoretické vědomosti a praktické zkušenosti práce s kamerou a procvičí praktické komponování. |
Výsledky učení |
---|
Student je schopen po výtvarné, technické a organizační stránce zvládnout přípravu audiovizuálního díla v spolupráci s ostatními složkami výrobního štábu. |
Student je schopen po výtvarné, technické a organizační stránce zvládnout přípravu audiovizuálního díla v spolupráci s ostatními složkami výrobního štábu. |
Vyučovací metody |
---|
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
BOJANOVSKÝ, V. Základní principy osvětlování.
-
Box H.: Set Lighting Technician's Handbook. Film Lighting Equipment, Practice, and Electrical Distribution. Routledge,, 2017. ISBN 1138426156.
-
BROWN, B. Lighting. Focal Press. 2012. ISBN 978-0240807638.
-
CLEWE, B. Film Production Management: How to Budget, Organize and Successfully Shoot your Film. Routledge, 2017. ISBN 0415788757.
-
HONTHANER, B.W. The Complete Film Production Handbook. 2001. ISBN 0240804198.
-
MILLERSON, G. Lighting for TV and Film,Routledge. 2015. ISBN 978-1138130128.
|