Vyučující
|
-
Bébarová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
TEMATICKÉ OKRUHY - Rumunská nová vlna - Řecká nová vlna - Dogma 95 + severská kinematografie - Nový extremismus v současném francouzském filmu, filmový extremismus v díle dalších evropských tvůrců - Realistické tendence v díle současných evropských auteurů - Nové tváře současného britského filmu - Současný maďarský film, současný český a slovenský film (hraná/dokumentární tvorba)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
V semináři se studenti obeznámí se základními tendencemi a klíčovými osobnostmi současné evropské kinematografie |
V semináři se studenti obeznámí se základními tendencemi a klíčovými osobnostmi současné evropské kinematografie |
Výsledky učení |
---|
Diskutovat se budou role mediálních konlogmerátů, důležitost filmových festivalů a díla jednotlivých tvůrců. |
Diskutovat se budou role mediálních konlogmerátů, důležitost filmových festivalů a díla jednotlivých tvůrců. |
Student*ka umí pracovat s textem. Student*ka umí definovat složky filmové řeči. Student*ka umí charakterizovat filmový styl. Student*ka umí popsat specifika filmové řeči a stylu daného díla. Student*ka umí uvažovat v kontextech. |
Student*ka umí pracovat s textem. Student*ka umí definovat složky filmové řeči. Student*ka umí charakterizovat filmový styl. Student*ka umí popsat specifika filmové řeči a stylu daného díla. Student*ka umí uvažovat v kontextech. |
Odborné dovednosti |
---|
Student*ka dovede napsat esej. Student*ka dovede vypracovat prezentaci. Student*ka dovede analyzovat filmový styl a řeč. Student*ka dovede rozlišit specifika filmového stylu různých děl. Student*ka dovede komparovat filmový styl různých děl. |
Student*ka dovede napsat esej. Student*ka dovede vypracovat prezentaci. Student*ka dovede analyzovat filmový styl a řeč. Student*ka dovede rozlišit specifika filmového stylu různých děl. Student*ka dovede komparovat filmový styl různých děl. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
Cinepur, A2, 25fps, FantomFilm, Film a doba, Cinema Scope, Sight and Sound.
-
BOHÁČOVÁ, Kamila (ed.). Aki Kaurimäki. Světla v soumraku.. Casablanca, 2011.
-
BOHÁČOVÁ, Kamila (ed.). Béla Tarr: V oku velryby.. Casablanca, 2010.
-
BORDWELL, David; THOMPSON, Kristin. Dějiny filmu.. AMU/Lid. Noviny. Praha, 2007.
-
BRADLEY, Linda. Lars von Trier (Contemporary Film Directors).. University of Illinois Press. 2011.
-
ČESÁLKOVÁ, Lucie. Generace Jihlava.. Větrné mlýny. Praha, 2014.
-
Halada, Andrej. Český film devadesátých let: Od Tankového praporu ke Koljovi. Praha : NLN, 1997.
-
HORECK,Tanya, Kendall, Tina (eds). The New Extremism in Cinema: From France to Europe.. Edinburgh University Press. Edinburgh, 2011.
-
IMRE, Anikó (ed.). A Companion to Eastern European Cinemas.. Wiley-Blackwell. Malden, 2012.
-
KOSATÍK, Pavel. Sběrná kniha. Helena Třeštíková v rozhovoru s Pavlem Kosatíkem.. Paseka. 2018.
-
Lukeš, Jan. Diagnózy času. Český a slovenský poválečný film. Praha : Slovart, 2013.
-
MOSLEY, Philip. The Cinema of Dardenne Brothers.. Columbia University Press. 2013.
-
PALÚCH, Martin. Autorský dokumentárny film na Slovensku po roku 1989.. Bratislava, 2015.
-
Sedláček, Jaroslav. Rozmarná léta českého filmu. Praha : Edice ČT, 2012.
|