Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Trojúhelník filmových příběhů. - Struktura dramatu. - Konstrukce prostoru. - Charakteristika hrdiny. - Charakteristika příběhu. - Mýtus hrdiny. - Dvojité umírání. - Negace negace, - Beat. - Gradace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ukončení bakalářského studia s důrazem na film nebo blízké audiovizuální média. |
Ukončení bakalářského studia s důrazem na film nebo blízké audiovizuální média. |
Výsledky učení |
---|
Tvořivost, komunikativnost, pracovitost, realizace domácích úloh. |
Tvořivost, komunikativnost, pracovitost, realizace domácích úloh. |
Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - Trojúhelník filmových příběhů. - Struktura dramatu. - Konstrukce prostoru. - Charakteristika hrdiny. - Charakteristika příběhu. - Mýtus hrdiny. - Dvojité umírání. - Negace negace, - Beat. - Gradace. |
Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - Trojúhelník filmových příběhů. - Struktura dramatu. - Konstrukce prostoru. - Charakteristika hrdiny. - Charakteristika příběhu. - Mýtus hrdiny. - Dvojité umírání. - Negace negace, - Beat. - Gradace. |
Odborné dovednosti |
---|
Studenti dokáží využít své znalosti a adekvátně analyzovat konkrétní filmy a aplikovat jednotlivé metody práce ve svých projektech, a to v těchto oblastech: - struktura dramatu - charakteristika hrdiny (aplikace teorie trojrozměrnosti) - volba vhodného narativního vzorce - aplikace teorie "negace negace" a "dvojitého umírání" - účelně aplikují "beaty" do struktury vyprávění - jsou schopni vyřešit problémy gradace konfliktu na konkrétních zadáních z hodin |
Studenti dokáží využít své znalosti a adekvátně analyzovat konkrétní filmy a aplikovat jednotlivé metody práce ve svých projektech, a to v těchto oblastech: - struktura dramatu - charakteristika hrdiny (aplikace teorie trojrozměrnosti) - volba vhodného narativního vzorce - aplikace teorie "negace negace" a "dvojitého umírání" - účelně aplikují "beaty" do struktury vyprávění - jsou schopni vyřešit problémy gradace konfliktu na konkrétních zadáních z hodin |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Přednášení |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Analýza prezentace |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
CAMPBELL, Joseph. The Hero with a Thousands Faces. New Jersey : Princeton University Press,, 2004.
-
Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář. Praha, Rybka Publishers, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
-
McKee Robert. Story..
-
MONACO, James. Jak číst film. Albatros, Praha, 2004. ISBN 978-80-00-01410-4.
-
NOVOTNÝ, Ján David. Chcete psát scenář. Ediční centrum AMU Praha, 2000. ISBN 80-85883-52-X.
-
Plazewski, Jerzy. Filmová řeč. Praha : Orbis, 1967.
-
THOMPSONOVÁ, Kristin, BORDWELL, David. Dějiny filmu. Praha, 2007. ISBN 978-80-7331-80-2.
|