Předmět: Audiovizuální praktika Režie a scenáristika 7

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Audiovizuální praktika Režie a scenáristika 7
Kód předmětu KAAV/AV7RS
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
Obsah předmětu
Schopnost tvořit v linii tradice i v duchu jinakosti: -co jako téma -jak jako forma -struktura jako narace -proč jako opodstatnění vzniku filmu v mezinárodním společensko-mediálním kontextu a jako osobní autorská motivace ke vzniku daného filmu -kdo jako postavy filmu -kde jako místa filmu -kdy jako čas filmu -konkretizace jako obsah filmu Práce s hercem jako dialogické jednání v duchu metody Ivana Vyskočila. Analýza scénářů k hotovým i rozpracovaným profesionálním filmům. Tradice a experiment a osobnosti světové kinematografie jako partneři a nikoliv jako encyklopedické ikony.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Analýza prezentace, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 120 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Schopnost a ochota studentů použít v průběhu práce na filmu jak zavedené dokumentární prostředky tak i případně metody analogické k postupům inscenovaným, literárním, performativním, výtvarným a dalším.
Schopnost a ochota studentů použít v průběhu práce na filmu jak zavedené dokumentární prostředky tak i případně metody analogické k postupům inscenovaným, literárním, performativním, výtvarným a dalším.
Výsledky učení
Seznámení studenta s tradičními i osobitými postupy v rámci hraného filmu a dokumentu a to v širších metodologických a myšlenkových souvislostech.
Seznámení studenta s tradičními i osobitými postupy v rámci hraného filmu a dokumentu a to v širších metodologických a myšlenkových souvislostech.
-žánry hraného filmu -anti-žánry hraného filmu -žánry dokumentárního filmu -anti-žánry dokumentárního filmu -film jako společenský fenomén
-žánry hraného filmu -anti-žánry hraného filmu -žánry dokumentárního filmu -anti-žánry dokumentárního filmu -film jako společenský fenomén
Odborné dovednosti
-námět k žánrovému hranému filmu -námět k anti-žánrovému hranému filmu -námět k žánrovému dokumentárnímu filmu -námět k anti-žánrovému dokumentárnímu filmu -námět ve společenských souvislostech
-námět k žánrovému hranému filmu -námět k anti-žánrovému hranému filmu -námět k žánrovému dokumentárnímu filmu -námět k anti-žánrovému dokumentárnímu filmu -námět ve společenských souvislostech
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Individuální práce studentů
Týmová práce
Týmová práce
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Rozhovor
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Analýza výkonů studenta
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Scénáře realizovaných i nerealizovaných hraných i dokumentárních, profesionálních i studentských filmů..
  • Antonioni, M. Kuželník u Tiberu. ISBN 605-22-855.
  • Bergman, I. Laterna Magica. ISBN 01-110-91.
  • Bessy, M. Orson Welles. Orbis.
  • Borstin, Jon. Tajemství filmové řeči. Universum. ISBN 978-80-7617-619-5.
  • Bresson, R. Poznámky o kinematografu. Praha : Dauphin, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
  • Buňuel, L. Do posledního dechu. ISBN 80-903455-0-6.
  • Carriere, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Praha : NFA, 1995. ISBN 80-7004-081-5.
  • EPSTEIN, Jean. Poetika obrazů. Herrmann a synové.
  • Fellini, F. Dělat film. ISBN 401-22-856.
  • Fleischer, Jan. To by mohl být film. ISBN 978-80-7331-156-8.
  • Gindl-Tatárová, Zuzana. Umelecké filmové dielo a komercia z hľadiska praktickej dramaturgie. Bratislava, 2000. ISBN 8085182726.
  • GOGOLA, Jan. Smrt dokumentárnímu filmu! Od díla k dění! Ať žije film!. Diplomová práce.. FAMU. 2001.
  • Juráček, P. Deník (1959 - 1974). ISBN 59-044-03.
  • Nichols, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze ; Jihlava : JSAF, Mezinárodní festival dokumentárních filmů, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0.
  • Truffaut, F. Rozhovory Hitchcock Truffaut, ČSFÚ, Praha. 1987.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází