Vyučující
|
-
Horvát František, MgA. MBA
|
Obsah předmětu
|
1) Úvod do podnikání v audiovizi: historie, trendy a aktuální trh 2) Příležitosti v audiovizi 3) Právní aspekty podnikání v audiovizi 4) Založení fyzické a právnické osoby 5) Podnikatelský plán: tvorba a implementace 6) Marketingová strategie pro audiovizuální služby 7) Tvorba a udržování vztahů s klienty v audiovizi 8) Mezinárodní obchod s audiovizuálními službami 9) Finanční plánování a kontrola 10) Základy kalkulací a cenotvorby, konkurenceschopnost 11) Technologické inovace v audiovizuálním průmyslu 12) Nástroje a techniky k vyhodnocení úspěšnosti v audiovizuálním průmyslu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientuje se v tuzemském systému audiovizuální tvorby |
orientuje se v tuzemském systému audiovizuální tvorby |
ovládá základní znalost českého právního systému |
ovládá základní znalost českého právního systému |
dokáže definovat elementární ekonomickou terminologii |
dokáže definovat elementární ekonomickou terminologii |
má povědomí o mezinárodní spolupráci v audiovizi |
má povědomí o mezinárodní spolupráci v audiovizi |
má zkušenosti z audiovizuální praxe |
má zkušenosti z audiovizuální praxe |
Výsledky učení |
---|
má přehled o základním fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
má přehled o základním fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
má přehled o základním legislativním rámci fungování ekonomických subjektů včetně rámce daňového s důrazem na podnikání a podnikatelskou činnost |
má přehled o základním legislativním rámci fungování ekonomických subjektů včetně rámce daňového s důrazem na podnikání a podnikatelskou činnost |
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku |
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku |
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
Odborné dovednosti |
---|
dovede založit ekonomický subjekt (OSVČ, s.r.o.) |
dovede založit ekonomický subjekt (OSVČ, s.r.o.) |
dovede vytvořit cenovou kalkulaci, orientuje se v otázkách konkurenceschopnosti |
dovede vytvořit cenovou kalkulaci, orientuje se v otázkách konkurenceschopnosti |
ovládá nástroje finančního plánování a kontroly |
ovládá nástroje finančního plánování a kontroly |
dovede podat žádost o podporu pro rozvoj podnikání |
dovede podat žádost o podporu pro rozvoj podnikání |
ovládá nástroje a techniky k vyhodnocení úspěšnosti podnikání |
ovládá nástroje a techniky k vyhodnocení úspěšnosti podnikání |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání v platném znění. .
-
Zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník v platném znění. .
-
Janatka, F. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer., 2017.
-
SYNEK, M. a kol. Manažerská ekonomika. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9069-6.
-
Veber, J., J. Srpová, & kol. Podnikání malé a střední firmy. 3. aktualizované a doplněné vydání.. Praha: Grada, 2012.
|