Vyučující
|
-
Pustina Kocí Irena, MgA. Ph.D., MBA
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
Prohlubujeme práci se všemi prostředky, které vedou ke kvalitativnímu posunu při zpracování látky. Náplň předmětu je přizpůsobována individuálním potřebám jednotlivých projektů, v závislosti na typu a druhu zvolené AV formy. V dramatické tvorbě prohlubujeme teorie, týkající se těchto témat: premisa, výstavba scény, sekvence, fabulační napětí, principy gradace. Posluchačům je dáván hlubší vhled do teorií inscenačních metod a postupů, podrobněji se věnují autorským přístupům k výstavbě scén (hledisko, dominance, akce atd.), záběrování scény v literárním a technickém scénáři, zvláštní pozornost je věnována práci s časem v rámci scény (gradace, prodlužování napětí apod.). Náplň předmětu tvoří také teorie práce s filmovým prostorem od scénáře po realizaci natáčení a technologie práce se světlem jako výrazovým prostředkem. Posluchači prohlubují schopnost úsudku ohledně vyváženosti obou složek AV díla, seznamují se s dalšími teoriemi dramaturgické práce s audio složkou AV projektu. Televizní seriál, sitcom. Náplní předmětu jsou také scenáristické teorie, týkající se zpracování látky do námětu a premisy, teorie vyprávěcích struktur a kompozic celku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student si osvojí žánrové prostředky a technické specifikace u jednotlivých AV technologií. |
Student si osvojí žánrové prostředky a technické specifikace u jednotlivých AV technologií. |
Výsledky učení |
---|
Základní znalosti práce s textem. |
Základní znalosti práce s textem. |
Studenti prohlubují své znalosti: - teorií práce s filmovým prostorem (od scénáře po realizaci natáčení a technologie práce se světlem jako výrazovým prostředkem), - prohlubujeme teorie, týkající se těchto témat: premisa, výstavba scény, sekvence, fabulační napětí, principy gradace, - posluchači prohlubují schopnost úsudku ohledně vyváženosti obou složek AV díla, - seznamují se s dalšími teoriemi dramaturgické práce s audio složkou AV projektu, - scenáristické teorie, týkající se zpracování látky do námětu a premisy, teorie vyprávěcích struktur a kompozic celku, - vhled do teorií inscenačních metod a postupů, podrobněji se věnují autorským přístupům k výstavbě scén. |
Studenti prohlubují své znalosti: - teorií práce s filmovým prostorem (od scénáře po realizaci natáčení a technologie práce se světlem jako výrazovým prostředkem), - prohlubujeme teorie, týkající se těchto témat: premisa, výstavba scény, sekvence, fabulační napětí, principy gradace, - posluchači prohlubují schopnost úsudku ohledně vyváženosti obou složek AV díla, - seznamují se s dalšími teoriemi dramaturgické práce s audio složkou AV projektu, - scenáristické teorie, týkající se zpracování látky do námětu a premisy, teorie vyprávěcích struktur a kompozic celku, - vhled do teorií inscenačních metod a postupů, podrobněji se věnují autorským přístupům k výstavbě scén. |
Odborné dovednosti |
---|
Studenti dokáží: - aplikovat nové teorie stavby dramatu na konkrétní filmové dílo - analyzovat filmové dílo a navrhnout alternativní řešení - vytvořit scénář autorského filmového díla - vytvořit technický scénář - napsat autorskou explikaci, treatment, anotaci |
Studenti dokáží: - aplikovat nové teorie stavby dramatu na konkrétní filmové dílo - analyzovat filmové dílo a navrhnout alternativní řešení - vytvořit scénář autorského filmového díla - vytvořit technický scénář - napsat autorskou explikaci, treatment, anotaci |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Přednášení |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Doporučená literatura
|
-
Bláha Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla.. 3. vydání, Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
-
EGRI Lajos. Umění dramatického psan. Quadrom z.s., M. Koláček, 2013. ISBN 978-80-7589-494-6.
-
Jirák, Jan. Média a společnost : [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 8071786977.
-
Monaco, James. Jak číst film. Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
|